۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
نخستین رویداد فناورانه صنایع شیمیایی قم پایان یافت| ارتباط صنعتگران و دانشگاهیان مطلوب نیست
به صورت مجازی؛

نخستین رویداد فناورانه صنایع شیمیایی قم پایان یافت| ارتباط صنعتگران و دانشگاهیان مطلوب نیست

قم- اولین رویداد صنایع شیمیایی در دو بخش ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری فناورانه و ارائه نیازهای فعالان و صنعتگران صنایع شیمیایی استان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار بازار، در بخش اول رویداد صنایع شیمیایی که در تیرماه امسال برگزار شد، طی فرایند ۳ ماهه ده‌ها طرح سرمایه‌گذاری فناورانه به دبیرخانه رویداد رسید که در ارزیابی اولیه ۸ طرح سرمایه‌گذاری فناورانه در حوزه فرآوری و تولید مواد اولیه، داخلی سازی مواد وارداتی انتخاب شد.

در این رویداد که با داوری و ارزیابی پیشکسوتان و فعالان مهم صنایع شیمیایی استان انجام شد در نهایت سه طرح بازیافت سبز ضایعات باتری‌های لیتیمی، تهیه سوپرحلال سبز پاک کننده رنگ و چسب و فرایند تولید اقتصادی آلکید رزین به عنوان سه طرح برتر انتخاب شدند.

یکی از ایده‌های سرمایه‌گذاری شده طرح راه‌اندازی خط تولید فرآوری کربنات استرانسیم است که سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد تومانی روی آن صورت گرفت.

دومین بخش از رویداد فناورانه صنایع شیمیایی که در مهرماه امسال برگزار شد، بخش ارائه نیازهای فناورانه با حضور مدیران شرکت‌های صنعتی و فناوران فعال در حوزه صنایع شیمیایی استان قم در حوزه‌های فراوری، تولید و محصولات شیمیایی جدید، بود.

در این رویداد که امروز چهارشنبه به صورت مجازی و به میزبانی شرکت مهرادتک و با همکاری پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، ۶ نفر از مدیران صنایع و بیش از ۲۰ نفر از فناوران حوزه صنایع شیمیایی شرکت کردند.

نخستین رویداد فناورانه صنایع شیمیایی قم پایان یافت| ارتباط صنعتگران و دانشگاهیان مطلوب نیست

معاون پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اهمیت و ضرورت انتقال فناوری گفت: انتقال فناوری به ارتباط مستمر و هدفمند میان صنعت و دانشگاه کمک می‌کند و سبب جلب اعتماد و همکاری دوجانبه می‌شود.

حمیدرضا شوشتری با تأکید بر اینکه برگزاری رویدادهای تخصصی به آسیب شناسی و دست‌یابی به چشم انداز درست در صنعت کمک می‌کند، افزود: رویدادهای فناورانه باید زبان مشترک صاحبان صنایع و فناوران باشد تا زنجیره توسعه اقتصاد دانش بنیان شکل بگیرد.

به رغم اینکه در قم ظرفیت‌های علمی و فنی بسیار خوبی برای توسعه صنایع وجود دارد اما ارتباط میان صنعتگران و دانشگاهیان اوضاع مطلوبی ندارد

در ادامه مدیر اجرایی این رویداد با بیان اینکه صنعت تنها با تبادل فناوری می‌تواند در دنیای امروز دوام بیاورد، گفت: رویدادها باب گفتگو و هم‌افزایی میان صنعتگران و صاحبان فناوری را فراهم می‌کند.

مهدی مرادی با ابراز تأسف وجود نگاه سنتی و فرسوده در چرخه صنعت و معدن استان قم، گفت: به رغم اینکه در قم ظرفیت‌های علمی و فنی بسیار خوبی برای توسعه صنایع وجود دارد اما ارتباط میان صنعتگران و دانشگاهیان اوضاع مطلوبی ندارد.

کارگر فن بازار منطقه‌ای استان قم با تأکید بر اینکه عدم استفاده از روش‌های فناورانه هزینه‌های تولید را بالا می‌برد و منجر به رکود و خروج از رقابت می‌شود، اظهار داشت: متأسفانه صنعت کشور ما از همان ابتدای راه‌اندازی در ۸۰ سال گذشته مونتاژی و مصرف کننده و نظام دانشگاهی هم غیر مولد و وابسته به درآمدهای نفتی ایجاد شد و ادامه حیات داد و همین سبب دوری دانشگاه و صنعت هم شده است.

نخستین رویداد فناورانه صنایع شیمیایی قم پایان یافت| ارتباط صنعتگران و دانشگاهیان مطلوب نیست

در ادامه رویداد که به صورت وبیناری برگزار شد، مدیران و نمایندگان تعدادی از صنایع حوزه شیمیایی با برشمردن خلأها و نیازمندی‌های خود، صاحبان ایده و فناوری را در جریان کاستی‌های خط تولید خود قرار دادند.

این نمایندگان بر تداوم و تدبیر در انتقال فناوری، توجه به طرح‌های کوچک و زودبازده و به کارگیری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در حوزه شیمیایی تأکید کردند.

با اعلام دبیرخانه این رویداد پارک علم و فناوری، شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی استان و فن بازار ملی ایران با مدیریت اجرایی شرکت بهین فناوری مهراد به عنوان کارگزار منطقه‌ای فن بازار از عوامل اصلی برگزاری رویداد مذکور بوده‌اند.

کد خبر: ۱۱۳٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha