۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
هدر رفت انرژی از ساختمانهای ایران ۳ برابر حد استاندارد است/تولید آجرنمای شیل در اصفهان
عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان:

هدر رفت انرژی از ساختمانهای ایران ۳ برابر حد استاندارد است/تولید آجرنمای شیل در اصفهان

اصفهان - چینی، عضو هیئت مدیره خانه صمت اصفهان گفت: دو و نیم تا سه برابر استاندار جهانی پرت انرژی از ساختمانهای کشور داریم و این در حالی است که نماهای کاملا استاندارد در ایران و اصفهان تولید می شود.

رضا چینی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه متأسفانه در کشور ما به میزان کافی به مهارت‌آموزی توجه نشده است، اظهار داشت: بسیاری از مهارت‌ها نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارد و باید در مراکز صنعتی و کارگاهی آموزش‌ها ارائه شود اما اکنون جوانانی را داریم که بدون مهارت کافی از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می شوند و شغلی برای انها وجود ندارد.

۲.۵ تا سه برابر استاندار جهانی پرت انرژی از ساختمانها در کشور داریم
وی با بیان اینکه به طور مثال اکنون آجرِ نما با آخرین فناوری‌ها در اصفهان تولید می شود اما برای نصب آن دچار کمبود نیرو هستیم، تاکید کرد: هم اکنون ۲.۵ تا سه برابر استاندار جهانی پرت انرژی از ساختمانها در کشور داریم و این در حالی است که با  درست بنیان نهادن پوسته ساختمان می توان پرت انرژی را کنترل کرد.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه در زمینه انرژی‌هایی مانند برق وگاز در کشور دچار چالش شده‌ایم، دیگر انتخاب نوع نمای ساختمان توجیهی ندارد بلکه باید بر اساس استانداردهای جهانی برای جلوگیری از پرت انرژی نماسازی داشته باشیم.

اعلام آمادگی مربیان آلمانی برای آموزش در مسابقات نماچینی
وی ادامه داد: مسابقات آزاد کشوری نماچینی با همکاری و مجوز فنی حرفه ای اصفهان با همین هدف راه اندازی شده است و  برای این امر از کشور آلمان نیز مربیانی برای آموزش مهارت اعلام آمادگی کرده‌اند.

چینی در این ارتباط تاکید کرد: بر اساس برنامه دولت جدید قرار است در کشور یک میلیون واحد مسکونی تولید شود که این میزان ساخت نیاز به روزانه پنج میلیون نفر نیروی کار در بخش نمای ساختمان دارند.

وی با اشاره به اینکه آجر نما با جنس شیل در اصفهان تولید شده اما نیروهای ماهر برای نصب این نوع آجر را نداشتیم، اضافه کرد: در این شرایط با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها این امر را به انجام رساندیم و در این بین خانم‌ها از استان‌های مختلف مشارکت داشتند.

استفاده از چسب نما به جای ملات آجری نیز از دیگر فناوری‌های ایجاد شده در تولید آجر در اصفهان بوده است که به حفظ محیط زیست کمک می کند و بر این اساس در سال گذشته برای آموزش این مهارت نیز در مسابقات آزاد کشوری ورود جدی داشتیم

استفاده از چسب نما به جای ملات آجری
عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه استفاده از چسب نما به جای ملات آجری نیز از دیگر فناوری‌های ایجاد شده در تولید آجر در اصفهان بوده است، تصریح کرد: این امر به حفظ محیط زیست کمک می کند  و بر این اساس در سال گذشته برای آموزش این مهارت نیز در مسابقات آزاد کشوری ورود جدی داشتیم.

چینی با بیان اینکه در سال جاری استفاده از نمای خشک در سومین دوره مسابقات آزاد کشوری آجر نماچین مورد توجه بوده است، ابراز داشت: این امر را در سال جاری مجدد آموزش خواهیم داد و در مسابقات از این نماکارها استفاده خواهیم کرد.

صادرات آجر نما از اصفهان به کانادا، کشورهای عربی و اروپایی
عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: امروزه از اصفهان به کانادا، کشورهای عربی و اروپایی آجر صادر می‌شود و بسیاری از کشورها نیاز به نیروی ماهر دارند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه روند اجرای نمای آجر در ساختمان‌های بلند مرتبه باید از دیگر ساختمان‌ها متفاوت باشد، گفت: برای این امر مبحث ۲۸۰۰ از سوی سازمان ملی مصرف انرژی در نظر گرفته شد و برای از بین بردن حساسیت‌ها آجر نمای خشک را در دستور کار قرار دادیم و به این فناوری دست یافتیم.

وی با بیان اینکه هر فناوری که تولید می‌کنیم آموزش نیز به همراه دارد، افزود: برای این امر تاکنون درخواست‌هایی را از سراسر کشور داشته‌ایم که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده آن را دنبال کرده‌ایم.

کد خبر: ۱۱۳٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha