۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
سند مالکیت برای بستر ۹۰۰ کیلومتر از رودخانه های قزوین صادر می شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین:

سند مالکیت برای بستر ۹۰۰ کیلومتر از رودخانه های قزوین صادر می شود

قزوین- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: اسناد مالکیتی بستر ۹۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین با هدف تثبیت مالکیت دولتی در حریم رودها در دست صدور است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین، یدالله ملکی اظهار داشت: این اسناد با هدف تثبیت مالکیت دولتی و جلوگیری از تصرفات و ساخت و سازها در بستر و حریم رودخانه ها در دست صدور هستند و همچنین تحقق آن عاملی مهم در حوزه پیشگیری از وقوع سیل به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اضافه کرد: با صدور این اسناد راه بر متخلفان برای ساخت و ساز و دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه ها که از عوامل اصلی بروز سیل و خسارات در این حوزه هستند، تا حد بسیار زیادی مسدود می شود.

وی یادآور شد: نخستین سند بستر رودخانه در استان با پیگیری شرکت آب منطقه ای استان قزوین و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک سال گذشته صادر شده بود.

ملکی هشدار داد: هرگونه دخل و تصرف در بستر و حریم رودخانه ها اقدامی مجرمانه و در راستای تضییع حقوق عامه محسوب می شود و شرکت آب منطقه ای براساس وظایف قانونی خود موظف به پیگیری و رفع تصرف و معرفی خاطیان به دستگاه قضایی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با بیان اینکه براساس قانون شرکت های آب منطقه ای متولی رودها و حریم و بسترها آن ها در سطح استان ها است، اظهار داشت: برای رصد و کنترل و پیشگیری از هرگونه تحرک و دخل و تصرف و تعدی به بستر و حریم رودخانه ها سامانه ویژه ای طراحی شده که از حجم تخلفات این حوزه می کاهد.

کد خبر: ۱۱۳٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha