۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
لزوم برنامه ریزی برای افزایش سهم صادرات شیرینی سنتی قزوین
رئیس اتاق بازرگانی قزوین تاکید کرد؛

لزوم برنامه ریزی برای افزایش سهم صادرات شیرینی سنتی قزوین

قزوین- رئیس اتاق بازرگانی قزوین بر لزوم برنامه ریزی برای افزایش سهم صادرات محصولات غذایی به ویژه شیرینی سنتی قزوین تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان قزوین، مهدی بخشنده در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن شیرینی سنتی استان قزوین گفت: شیرینی های سنتی قزوین باید در سطح کشور و بین المللی بیشتر شناخته و معرفی شوند تا از این طریق سهم صادرات محصولات غذایی و خوراکی استان را افزایش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین افزود: در حوزه شیرینی های سنتی قزوین و حضور در بازارهای داخلی و خارجی جای کار زیادی وجود دارد.

بخشنده گفت: با برگزاری جشنواره ها و حضور در نمایشگاه های مختلف داخلی و خارجی و ارایه محصول کیفی و مطابق با خواست مشتریان و استانداردهای تعیین شده می توان گام های خوبی را در زمینه انبوه سازی صادرات شیرین های سنتی قزوین برداشت.

وی اظهار داشت: اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین آمادگی همکاری و تعامل برای صادرات شیرینی های سنتی قزوین با هیئت مدیره انجمن شیرینی های سنتی استان را داراست.

بخشنده گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان خود را در پیشبرد مسایل توسعه ای و اقتصادی قزوین سهیم می داند و از هرگونه تعامل برنامه محور برای رشد جایگاه استان در سطح کشور حمایت و پشتیبانی می کند.

اعضای هیئت مدیره انجمن شیرینی استان قزوین نیز در این دیدار به طرح دیدگاه ها و انتظارات خود از اتاق بازرگانی پرداختند و خواستار حمایت اتاق از توسعه فعالیت های این انجمن در راستای صادرات شیرینی های سنتی قزوین شدند.

در حال حاضر ۲۶۰ واحد تولیدی، صنفی و خانگی تولید شیرینی سنتی در استان قزوین به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۹۵ واحد در حوزه باقلوا و تولید ۱۲ نوع شیرینی سنتی در حال فعالیت هستند.

شیرینی های سنتی به ویژه باقلوای لوزی و پیچ از مهم ترین سوغات قزوین به شمار می روند.

کد خبر: ۱۱۳٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha