۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
حجم بارش‌های تهران در ماه گذشته، ۴ دهم میلی متر
مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران اعلام کرد

حجم بارش‌های تهران در ماه گذشته، ۴ دهم میلی متر

بختیاری، مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران گفت: از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰-۹۹ تاکنون، فقط ۴ دهم میلی متر بارش در تهران ثبت شده و این نشان دهنده پاییز سختی است.

به گزارش بازار، محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران با اشاره به اینکه سال ۹۹ سال خشکی بود و پیش بینی سازمان هواشناسی در پاییز ۱۴۰۰ نیز بارش چندانی نشان نمی‌دهد گفت: درحالی که از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰-۹۹ تاکنون فقط ۴ دهم میلی متر بارش در تهران رخ داده، در مدت مشابه سال گذشته که خشکترین سال در ۵۰ سال گذشته بوده است ۵.۸ میلی متر بارندگی در تهران ثبت شد.

وی با بیان اینکه پاییز امسال بسیار سخت خواهد بود گفت: درخصوص زمستان نیز پیش بینی‌های متعددی برای پربارش و کم بارشی وجود دارد که بطور کامل قابل تایید نیست.

مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران با اشاره به اینکه مصرف آب تهران به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر رسیده ادامه داد: این رقم در تابستان ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بوده که با گذر از اوج مصرف، این رقم کاهش یافته است.

بختیاری با بیان اینکه با وجود افزایش ۳ درجه‌ای دمای هوا و کرونا مصرف آب تابستان در تهران نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است گفت: ما با کنترل مصرف در مناطق مختلف، هشدار به مشترکان پرمصرف و اخطار به آن‌ها آب مورد نیاز پاییز را نیز تامین خواهیم کرد.

وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی ۱۰ درصدی در تهران گفت: باوجود شدت خشکسالی و کاهش منابع آبی ما در تابستان، حتی یک ساعت نیز به دلیل نبود آب، قطعی نداشتیم.

کد خبر: ۱۱۳٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha