۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
 ضرورت همگرایی اقتصادی بین کشورهای اسلامی
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد

ضرورت همگرایی اقتصادی بین کشورهای اسلامی

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس وحدت جهان اسلام را امر حیاتی دانست و گفت: دشمنان منطقه و اسلام، به شیوه‌های مختلف متوسل می شوند تا بین کشورهای منطقه اختلاف و واگرایی ایجاد کنند.

به گزارش بازار، ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به وجود ظرفیت های کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه گفت: اگر با رویکرد همگرایی و تعامل در میدان عمل از این ظرفیت ها استفاده کرده و زمینه رسیدن به اهداف مشترک را فراهم کنیم تحول بزرگ اقتصادی را شاهد خواهیم بود و از این مسیر به امنیت پایدار منطقه ای نیز خواهیم رسید.

وی افزود: کشورهای منطقه اگر درک مشترکی از مشکلات و ظرفیت های مشترک خود پیدا کنند بسیاری از مسائل حل می شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس وحدت جهان اسلام و هماهنگی کشورهای منطقه را یک ضرورت اجتناب ناپذیر و امر حیاتی دانست و گفت: دشمنان منطقه و دشمنان اسلام، به شیوه های مختلف متوسل می شوند تا بین کشورهای منطقه اختلاف و وادادگی و واگرایی ایجاد کنند.

عزیزی خاطرنشان کرد: از آنجایی که امنیت یک مفهوم مرکب است و صرفا نباید آن را در بعد فیزیکی و نیروهای مسلح خلاصه کرد و امنیت اقتصادی نیز بسیار مهم است لذا کمیسیون کمیته ای را در همین زمینه تشکیل داد.

لزوم استفاده از بازارهای اسلامی برای رونق اقتصاد
مجید قربانی فراز، دیپلمات سابق و رایزن اقتصادی و بازرگانی با اشاره به جمعیت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیونی مسلمانان در جهان گفت: اکثر جمعیت مسلمانان در قاره آسیا و آفریقا پراکنده هستند و بزرگترین کشور مسلمان هم اندونزی است که حدود ۱۳ درصد جمعیت مسلمان دنیا را تشکیل می دهد.

وی افزود: در حال حاضر کشور پاکستان ۱۱ درصد، کشور هند ۱۰ درصد و بنگلادش هم ۹ درصد از جمعیت مسلمانان دنیا را به خود اختصاص داده و حدود ۲۰ درصد مسلمانان نیز در کشورهای عربی زندگی می کنند.

این دیپلمات سابق و رایزن اقتصادی و بازرگانی به ظرفیت بازارهای دوردست به عنوان بازارهای اسلامی اشاره و بیان کرد: کشورهای آفریقایی با حدود یک میلیارد نفر جمعیت و به عنوان مرکز مواد معدنی جهان یک ظرفیت عظیم به شمار می روند.

قربانی فراز با بیان اینکه پروسه تجارت شامل مدیریت صادرات و مدیریت واردات است گفت: هیچ کشوری نمی تواند فقط صادرکننده باشد و به هیچ مواد اولیه و خام و کالای واسطه ای احتیاج نداشته باشد و همه را هم خودش تولید کند بنابراین مدیریت واردات و صادرات باید همزمان انجام شود.

کد خبر: ۱۱۳٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha