۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
 وزارت اقتصاد، اعتماد به بازار سرمایه را باز خواهد گرداند
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت اقتصاد:

وزارت اقتصاد، اعتماد به بازار سرمایه را باز خواهد گرداند

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت اقتصاد گفت: یکی از وظایف و مأموریت های اساسی وزارت اقتصاد این است که اعتماد آفرینی را پس از حدود دو سال اعتماد سوزی، حاکم کند زیرا بورس نقش مهمی در تأمین مالی تولید دارد.

به گزارش بازار، فرشاد فتوت، مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت اقتصاد و دارایی با تصریح بر این موضوع که وزارت اقتصاد در خط مقدم مقابله با تحریم و جنگ اقتصادی قرار دارد، گفت: وزارت اقتصاد قصد دارد در دوره جدید، حتی با فرض تداوم تحریم های ناجوانمردانه چرخ اقتصاد کشور را به درستی بچرخاند.

وی یکی از اقدامات فوری دولت و وزارت اقتصاد را گذار از کسری بودجه سال جاری با کمترین هزینه ممکن عنوان کرد و افزود: با توجه به هزینه هایی که در چند ماه نخست امسال صورت شده بود، استقراض هایی از بانک مرکزی صورت گرفت. وزارت اقتصاد در شهریور ماه که نخستین ماه فعالیت دولت سیزدهم بود، حتی یک ریال هم از بانک مرکزی استقراض نکرد.

مشاور وزیر اقتصاد استقراض از وزارت اقتصاد را موجب خلق پول و افزایش تورم دانست و اظهار کرد: استقراض از بانک مرکزی در پنج ماه نخست سال که توسط دولت قبل انجام شد، آسیب زیادی به کشور وارد کرده بود. آثار این اقدام در شهریور و مهرماه آثار خود را نشان داد و در ماه های آینده نیز اثرات آن همچنان ادامه خواهد داشت.

وی سال جاری را سالی سخت از نظر مالی توصیف و بیان کرد: کسری بودجه قابل توجهی در بودجه ۱۴۰۰ وجود دارد اما وزارت اقتصاد سعی دارد با اقدامات و سیاست گذاری های خود و بدون استقراض از بانک مرکزی از شرایط موجود عبور کنیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت اقتصاد و دارایی درباره برنامه های وزارت اقتصاد توضیح داد و عنوان کرد: احیای رشد اقتصادی با فعال سازی دیپلماسی اقتصادی یکی از برنامه های وزارت اقتصاد و دارایی است. این وزارت خانه تلاش دارد زمینه را برای حضور گسترده سرمایه های خارجی از جمله سرمایه ایرانیان خارج از کشور فراهم کند.

وی افزود: احیای کریدور شمال به جنوب در تعامل سازنده با برخی از کشورها از جمله روسیه و چین در دستور کار قرار دارد. همچنین ترمیم مناسبات راهبردی اقتصادی با سایر شرکای آسیایی و منطقه ای یکی دیگر از برنامه های وزارت اقتصاد و دارایی است.

مشاور وزیر اقتصاد و دارایی به بازار سرمایه و بورس اشاره و اظهار کرد: یکی از وظایف جدی و مأموریت های اساسی وزارت اقتصاد این است که اعتماد آفرینی را پس از حدود دو سال اعتماد سوزی، حاکم کند زیرا بورس نقش مهمی در تأمین مالی تولید دارد.

کد خبر: ۱۱۳٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha