۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
فروش آیفون ۱۰ میلیون دستگاه کاهش خواهد داشت| احتمال ریزش ارزش سهام اپل
برآورد جی.پی مورگان از فروش اپل؛

فروش آیفون ۱۰ میلیون دستگاه کاهش خواهد داشت| احتمال ریزش ارزش سهام اپل

در پی بحران تراشه های الکترونیکی در بازار، هلدینگ بزرگ «جی.پی مورگان» پیش بینی های خود برای میزان فروش آیفون های شرکت اپل را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری بازار، در پی بحران تراشه های الکترونیکی در بازار که به بزرگترین چالش پیش روی شرکت های تولید کننده کامپیوتر و گوشی های هوشمند تلفن همراه تبدیل شده، هلدینگ بزرگ بانکی «جی.پی مورگان» پیش بینی های خود برای میزان فروش و سود سهام شرکت اپل را کاهش داد.  

بر اساس این گزارش، «سمیک چاترجی» تحلیلگر ارشد جی.پی مورگان با انتشار یادداشتی اعلام کرد که کارگزاری اپل، برآورد درآمد حاصل از فروش گوشی های آیفون این شرکت را برای سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۲ به ۶۳ میلیارد دلار کاهش داده است که تقریباً ۴ درصد کاهش سالانه خواهد داشت.

هفته گذشته نیز بانک سرمایه گذاری «نیدهام» آمریکا با انتشار گزارشی در خصوص میزان فروش آیفون ۱۳ شرکت اپل در سه ماهه آخر سال جاری میلادی را حدود ۸۰ میلیون دستگاه تخمین زد که به نسبت تخمین های ارائه شده از سوی همین بانک در دوره پیشین، ۱۰ میلیون دستگاه کاهش خواهد داشت. نیدهام دلیل عمده کاهش فروش و تولید آیفون ۱۳ را کمبود تراشه های الکترونیکی در بازار دانست. 

با اینحال، برای سه ماهه چهارم، جی.پی مورگان پیش بینی کرد که پس از فروش ۵۸ میلیون دستگاه آیفون، شرکت اپل بتواند ۴۶ میلیارد دلار درآمد کسب کند که این رقم تا حدی بیشتر از پیش بینی ۴۱ میلیارد دلار وال استریت است.

موسسه تحقیقاتی IBES نیز با انتشار گزارشی از پیش بینی فروش اپل در سه ماهه انتهایی سال جاری، اعلام کرد که این شرکت آمریکایی احتمالا بتواند ۴۵ میلیون دستگاه آیفون طی این بازه زمانی به فروش رسانده و برای سه ماهه نخست سال آینده میلادی نیز تعداد ۷۹.۴ میلیون دستگاه به فروش خواهد رساند. 

در حالی که اپل به دلیل قدرت خرید عظیم و توافقات طولانی مدت عرضه با فروشندگان تراشه، تا حد زیادی نسبت به بسیاری از شرکت های دیگر از چالش های مربوط به عرضه عبور کرده است، با اینحال مشکلات ناشی از زنجیره تامین و قرنطینه در کشورهایی مانند ویتنام در نیمه دوم سال مانع برنامه های زمانی تولید آن شده اند.

کد خبر: ۱۱۳٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha