۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶
وقت فروش سهام در بازار سرمایه نیست| از شوک کرونایی عبور کرده و شرایط اقتصادی رو به بهبودی است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

وقت فروش سهام در بازار سرمایه نیست| از شوک کرونایی عبور کرده و شرایط اقتصادی رو به بهبودی است

مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رفتارهای هیجانی که نسبتی با شرایط واقعی اقتصاد ایران نداشته باشند به ضرر سرمایه گذاری در بورس است .

مهدی طغیانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به شرایط اخیر بازار سرمایه و خروج سهام از این بازار اظهار داشت: واقعیت این است که رفتارهای هیجانی که نسبتی با شرایط واقعی اقتصاد ایران نداشته باشند به ضرر سرمایه گذاری در بورس است؛ چه موقعی که مشغول خرید سهام هستیم و یا چه زمانی که این سهام را به فروش می رسانیم.

 وی تاکید کرد: همچنین آن زمانی که اقتصاد ما در حال رکود بود، مردم به صورت ممتد اقدام به خرید سهام از بازار بورس می کردند و این به ضرر سهامدار بود البته یک عده ای می توانستند در این میان سودی به جیب بزنند اما عمده مردم ضرر کردند. با این حال، خروج سرمایه از بازار  بورس هم به ضرر سهامداران است چرا که شرایط اقتصادی کشور رو به بهبودی است بنابراین خروج سهام از این بازار به نوعی از جهات علمی قابل توضیح نیست و این کار کاملاً کاری هیجانی است.

طغیانی بیان داشت: همچنین این مسئله از نظر اقتصادی هم به زیان است چرا که ایران شوک کرونایی را رد کرده و شرایط اقتصادی در حال بهبود است و حتی بانک مرکزی سه ماهه اول را مثبت گزارش کرده و ما احتمالاً در سه ماهه دوم و یا تا پایان سال رشد مثبت خواهیم داشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در این شرایط طبیعی است که بورس رشد کند، بیان داشت: اینکه یک دفعه می بینیم این رفتارها بورس را پایین می‌آورد به ضرر سرمایه دار است؛ همچنین در این زمینه هر فردی از من سوال می‌کند می‌گویم از جهاتی بورس قابل پیش بینی نیست ولی وقتی ما این شرایط را می بینیم، این مسئله گویای این است که وقت فروش سهام در بازار سرمایه نیست.

وی با بیان اینکه ساختار فعلی بورس ایرادات زیادی دارد اظهار داشت: این ایرادات در قانون و نحوه اجرا و نظارت ها دیده می شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: البته مجموعه افراد جدیدی که در بورس فعال شده اند خودشان از بدنه بازار هستند و ما امیدواریم دوستان آقای عشقی مشکلات این بازار را برطرف کنند. با این حال حتی اگر مشکلات هم در بازار بورس برطرف شود ما رفتارهای هیجانی مردم در بازار سرمایه را نمی‌توانیم علاج کنیم و آن را باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی ترمیم کنیم.

کد خبر: ۱۱۲٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha