۹۵ درصد نوآوری ها مرهون شرکت های متوسط و کوچک است
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان:

۹۵ درصد نوآوری ها مرهون شرکت های متوسط و کوچک است

کشمیری، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: ۹۵ درصد جهش در نوآوری های جدید در جهان، مرهون فعالیت شرکت های کوچک و متوسط است.

بازار، گروه اصناف و بازرگانی: «مهدی کشمیری» در یازدهمین همایش ملی بهره‌وری ایران افزود: سهم شرکت های کوچک در ارائه نوآوری های جدید حدود ۵۵ درصد است.

نوآوری  لازمه ارتقای بهره وری در سازمان ها و شرکت های بزرگ
 
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه راهبرد نوآوری  لازمه ارتقای بهره وری در سازمان ها و شرکت های بزرگ است، گفت: در این بخش مخاطب ما شرکت های بزرگ هستند که به این مساله مهم بی تفاوت هستند در حالی که با ارائه نوآوری های جدید در ارتقا بهره وری می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: نوآوری بحث اصلی بهره وری است و این مساله هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان و جوامع جای خود را به خوبی باز کرده است.

وی با اشاره به ارکان نوآوری یادآور شد: نوآوری در محصول، نوآوری برای رسیدن به فرآیند محصول و یا خدمات، توسعه بازار و کسب بازارهای بزرگ و نوآوری سازمانی و ساختاری در شرکت های بزرگ، ۴ ارکان مختلف نوآوری است که در فرآوری محصول نقش مهمی در ارتقا بهره وری دارند.

هرگونه نوآوری همراه با افزایش کارایی است
این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان هرگونه نوآوری همراه با افزایش کارایی است، گفت: در این شرایط کارایی در شرکت های متوسط و کوچک بیشتر از شرکت های بزرگ است.

بی توجهی شرکت های بزرگ به نوآوری و بهره وری سبب شده است که ۵۰ شرکت بزرگ در جهان در سالهای اخیر شکست بخورند که نمونه آن شرکت کداک است که بدون ورود به دنیای دیجیتال از صحنه اقتصادی جهان حذف شد

کشمیری اظهار داشت: بی توجهی شرکت های بزرگ به نوآوری و بهره وری سبب شده است که ۵۰ شرکت بزرگ در جهان در سالهای اخیر شکست بخورند که نمونه آن شرکت کداک است که بدون ورود به دنیای دیجیتال از صحنه اقتصادی جهان حذف شد.

وی گفت: هم اکنون در برخی از شرکت های بزرگ، نوآوری جای تحقیق و توسعه را گرفته است و وجود شرکا در این عرصه می تواند به پارادایم نوآوری کمک کند.

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: بررسی ۵۰۰ شرکت بزرگ در سال ۲۰۱۶ حاکی است که این شرکت ها با شرکت های کوچک در زنجیره تامین و فروش همکاری خوبی دارند و توسعه بازار و تحقیق و توسعه باعث ورود به عرصه های جدید کسب و کار می شود.

ورود شرکت های بزرگ به تعاملات اقتصادی و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز شکل گیری هسته های جدید فناورانه را تسهیل و آزادی عمل را بیشتر می کند و در ارتقا بهره وری شرکت های بزرگ بسیار تاثیرگذار است

کشمیری بیان کرد: ورود شرکت های بزرگ به تعاملات اقتصادی و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز شکل گیری هسته های جدید فناورانه را تسهیل و آزادی عمل را بیشتر می کند و در ارتقا بهره وری شرکت های بزرگ بسیار تاثیرگذار است.

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی اظهارداشت: نوآوری در بهره وری نقش مهمی دارد و در این راستا پارک های علم وفناوری و همکاری شرکت های بزرگ با شرکای نوآور می تواند در این واسطه گری به عنوان پل واسط به خوبی عمل کند.

نوآوری در شرکت های متوسط و کوچک در جهان بیشتر از شرکت های بزرگ است و اگر شرکت های بزرگ به این مساله توجه نکنند بهره ور نخواهند شد

این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: نوآوری در شرکت های متوسط و کوچک در جهان بیشتر از شرکت های بزرگ است و اگر شرکت های بزرگ به این مساله توجه نکنند بهره ور نخواهند شد.

یازدهمین همایش ملی بهره‌وری ایران با هدف «تبیین نقش نوآوری و بهره‌وری در تحول و توسعه اقتصادی و عبور از موانع و محدودیت‌های رشد و پویایی اقتصاد» در چهار محور «نوآوری و بهره‌وری»، «فرهنگ و بهره‌وری»، «بهره‌وری، اقتصاد و کسب‌وکار» و «بهره‌وری، دولت و نظام اداری» با حضور جمعی از  صاحب‌نظران، کارشناسان و اساتید برجسته در حوزه‌های مدیریت، اقتصاد و بهره‌وری روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه سال جاری به مدت دو روز به صورت مجازی برگزار می شود.

امروز سه میزگرد تخصصی برگزار شد و در میزگرد تخصصی چهارم که روز ۲۷ مهرماه سال جاری با موضوع  " بهره وری و فرهنگ " برگزار خواهد شد محسن حاجی میرزایی عضو هیات مدیره انجمن بهره وری ایران، محمد فاضلی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، احمد روستا استاد دانشکده دانشکده مدیریت و حسابرداری دانشگاه شهید بهشتی و اشرف بروجردی در این زمینه بحث و گفتگو خواهند کرد و تمام میزگردهای این همایش روزهای ۲۶ و۲۷ مهرماه سال جاری از طریق لینک www.aparat.com/irpa_ir/live  قابل مشاهده است.

کد خبر: ۱۱۲٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha