۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
 جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه تشکیل شود
رئیس مجلس شورای اسلامی:

جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه تشکیل شود

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه بر ضرورت تشکیل کمیسیون‌های مشترک عالی پارلمانی و اقتصادی میان دو کشور تأکید کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی طی تماس تلفنی با ویاچسلاو والودین رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه گفتگو کرد.

قالیباف در ابتدای این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک به مناسبت انتخاب مجدد ویاچسلاو والودین به عنوان رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه بر تقویت وتحکیم ارتباطات پارلمانی میان مجلس شورای اسلامی و فدراسیون روسیه تأکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش کمیسیون مشترک عالی پارلمانی در پیشبرد اهداف اقتصادی و رفع موانع احتمالی میان دو کشور افزود: مجلس شورای اسلامی برای حفظ و تداوم همکاری‌های اقتصادی و تجاری از برگزاری جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی و کمیسیون مشترک عالی پارلمانی فیمابین استقبال و حمایت می‌کند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش مجالس جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تسهیل و تسریع همکاری‌های دو دولت در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد.

ویاچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از تبریک رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم توسعه و گسترش همکاری‌های پارلمانی در سطوح مختلف تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به روند رو به رشد مناسبات فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: روابط دو کشور مبتنی بر احترام متقابل بوده و هدف ما در پارلمان روسیه توسعه و تقویت تعاملات و اجرایی شدن توافقات فی‌مابین می‌باشد.

رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه در پایان این گفتگوی تلفنی ضمن استقبال از پیشنهاد رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تشکیل کمیسیون‌های مشترک عالی پارلمانی و اقتصادی میان دو کشور، بر لزوم برگزاری هرچه سریعتر نشست بعدی این کمیسیون‌ها تأکید کرد.

کد خبر: ۱۱۲٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha