افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه تولید بطری آب معدنی| بهای «پت» متاثر از دلار نیمایی است
دبیر انجمن تولیدکنندگان آب های معدنی در گفتگو با بازار:

افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه تولید بطری آب معدنی| بهای «پت» متاثر از دلار نیمایی است

فروهر، دبیر انجمن تولیدکنندگان آب های معدنی با بیان اینکه قیمت مواد اولیه تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته گفت: در اواخر فصل محصول نهایی را با افزایش قیمت ۲۰ درصدی به بازار عرضه کردیم.

بازار؛ گروه کشاورزی: «پیمان فروهر» دبیر انجمن تولید و صادرکنندگان آب های آشامیدنی و معدنی در خصوص وضعیت تولید به خبرگزاری «بازار» گفت: الان وارد فصل رکود می شویم چرا که شش ماهه دوم سال با سرد شدن هوا و کاهش تقاضا مصادف با رکود بازار است و عرضه دچار بحران می شود. به همین دلیل تورم تولید آزار می دهد.

قیمت پت به عنوان ماده اولیه تولید بطری تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته است

افزایش قیمت مواد اولیه گردن صنعت را شکانده است
فروهر افزود: از سوی دیگر افزایش قیمت مواد اولیه گردن صنعت ما را شکانده است.

وی خاطر نشان کرد: قیمت مواد اولیه تولید بطری که همان «پت» است از ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان به ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان رسیده است بنابراین افزایش تا ۳۰۰ درصدی را نیز در قیمت این ماده اولیه تجربه کردیم.

فروهر تصریح کرد: اگرچه ماده اولیه «پت» در داخل تولید می شود اما به هر حال متاثر از قیمت جهانی و دلار نیمایی است و قیمت جهانی که بالا می رود آن هم اضافه می شود. ضمن اینکه همچنان تولید این ماده نسبت به تقاضای بازار تا حدودی عقب است و بخشی از طریق واردات تامین می شود.

وی ادامه داد: افزایش تقاضا برای ماده اولیه پت عمدتا به دلیل این است که مصرف آن طی دو سال اخیر در بسیاری از حوزه ها از جمله تولیدکنندگان شوینده ها، لوازم آرایشی بهداشتی ها و حتی در شیرینی فروشی ها در بخش بسته بندی استفاده می شود و لذا مصرف این ماده اولیه بالا رفته است.

زمانی که دیگر تاب آوری صنعت کم شد محصولات را با افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمتها در بازار عرضه کردیم

افزایش ۲۰ درصدی قیمت آب معدنی
دبیر انجمن تولید و صادر کنندگان آب های آشامیدنی و معدنی خاطر نشان کرد: برخلاف همیشه که اوایل سال افزایش قیمت داشتیم امسال در اواخر تیر و زمانی صورت گرفت که فصل رونق را از دست داده بودیم که البته تعمدی بود و تمایل به افزایش قیمت ها در فصل رونق بازار نداشتیم.

فروهر افزود: به این ترتیب زمانی که دیگر تاب آوری صنعت کم شد محصولات را با افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمتها در بازار عرضه کردیم.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر برخلاف دیگر سالها که در فروردین یا اردیبهشت افزایش قیمت را اعمال می کردیم، امسال این کار را با تاخیری چند ماهه انجام دادیم.

کد خبر: ۱۱۲٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha