۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
طرح سرشماری نفوس و مسکن در همدان آغاز شد
فرماندار همدان:

طرح سرشماری نفوس و مسکن در همدان آغاز شد

همدان - محمدی، فرماندار همدان از آغاز طرح سرشماری نفوس و مسکن در این شهرستان خبر داد و گفت: سرشماری از امروز اول آبان ماه آغاز شده و تا بیستم همین ماه ادامه خواهد یافت.

محمدعلی محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اهمیت آمار به عنوان پایه و اساس برنامه ریزی گفت: هر تصمیم خرد و کلانی باید بر مبنای آمار و اطلاعات دقیق انجام شود تا برای جامعه هدف کارآمد باشد.

وی بابیان اینکه توزیع سرانه ها، اعتبارات و بسیاری از امکانات بر اساس آمار نفوس و مسکن انجام می شود؛ گفت: سرشماری نفوس و مسکن در تصمیم گیریها و جذب منابع بسیار موثر است.

محمدی با بیان اینکه سرشماری نفوس مسکن در سالجاری در پنج استان انجام می شود که یکی از آنها همدان است؛ اضافه کرد: خوشبختانه استان همدان و در استان همدان شهرستان همدان برای این منظور انتخاب شده و بصورت پایلوت سرشماری در سالجاری انجام شود.

وی گفت: سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در استان همدان و چهار استان خوزستان، اصفهان، خراسان شمالی و آذربایجان غربی به صورت همزمان از امروز اول آبان ماه آغاز شده و تا بیستم همین ماه ادامه خواهد یافت.

محمدی با اشاره به اینکه هر ۱۰ سال یکبار سرشماری عمومی نفوس و مسکن در ایران انجام می‌شود، افزود: سرشماری عمومی و رسمی نفوس و مسکن در سال  ۱۴۰۵ انجام خواهد شد که در همین راستا مرکز آمار ایران سرشماری ۱۴۰۰ را به صورت آزمایشی در چندین استان، سرشماری آزمایشی را به عنوان پایلوت انجام می‌دهد تا ایرادات، محدودیت‌ها، تنگناها و مشکلات احتمالی را برای سرشماری عمومی و رسمی بعدی برطرف کند.

وی گرفتن اطلاعاتی از قبیل سن، جنس، میزان تحصیلات، شغل، اطلاعات مسکن و نوع مالکیت خانوار را از اهداف سرشماری آزمایشی ۱۴۰۰ برشمرد و گفت: جامعه هدف این سرشماری تنها خانوارهای ساکن در شهرستان همدان اعم از روستایی و شهری است

کد خبر: ۱۱۲٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • هادی IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 0
      واقعا درست انتخاب کردن جمعیت شهر همدان خیلی بیشتر از این آمار فعلی هستش من خودم توی اداره با مراجعات مردمی هستم نیروهای ۵سال قبل با اینکه خیلی از کارها الکترونیکی شده دیگه جواب نمیده و ما خیلی در فشار کاری هستیم با اینکه استخدام هم داشتیم بنظر سر شماری سال ۱۳۹۵ همدان اشتباه بوده حداقل ۱۲درصد خطا داشته