۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
شالیکوبی‌های شمال با نصف ظرفیت فعالیت می‌کنند | کاهش تولید برنج
عضو هیئت مدیره شالیکوبی داران کشور:

شالیکوبی‌های شمال با نصف ظرفیت فعالیت می‌کنند | کاهش تولید برنج

بابل- جعفریان، عضو هیئت مدیره شالیکوبی داران کشور با بیان اینکه شالیکوبی‌های کشور با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند، گفت: حال و روز تولید و کشاورزی خوب نیست.

سید تقی جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حال و روز شالیکوبی‌ها خوب نیست و خطر تعطیلی و جمع آوری آن‌ها را تهدید می کند، دلیل آن را خوب نبودن و نصف شدن میزان تولید برنج یاد کرد.

وی با اظهار اینکه فروش اراضی کشاورزی و ویلاسازی ها سبب از بین رفتن اراضی و مزارع شده است، ادامه داد: تغییر کاربری کشاورزی در حالی است که کشت و کار برنج برای کشاورزان در وضعیت بد اقتصادی کنونی به صرفه نیست.

وی با عنوان اینکه گرانی سم و نهاده های کشاورزی از دغدغه های مهم کشاورزان به شمار می رود، یادآور شد: در سال جاری میزان تولید برنج حدود 40 درصد کاهش یافته است.

جعفریان با بیان اینکه آمارها و ارقام ارایه شده از سوی جهاد کشاورزی درست نیست، گفت: هر سال شاهد تبدیل و تغییر کاربری اراضی شالیزاری و کشاورزی هستیم و با این روند، وضعیت تولید هر سال کمتر می شود.

رئیس اتحادیه شالیکوبی داران مازندران درپاسخ به اینکه آیا کشت مجدد برنج بر وضعیت تولید اثرگذار نیست، با بیان اینکه تاثیری ندارد، گفت: درصد پایینی از اراضی به کشت مجدد برنج و شالی اختصاص می یابد و این میزان در جبران کمبودها موثر نیست.

وی یادآور شد: در سال جاری کارخانه داران شالیکوبی با نیمی از ظرفیت کار و فعالیت کردند و این نتیجه و پیامد کاهش تولید است و وقتی کارخانه ها با 50 درصد ظرفیت کار می کنند نشانه افت محسوس تولید است.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha