۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
سوددهی تاریخی بازار سهام هند| سود سرشار فلزات و انرژی در بازار بورس هندوستان

سوددهی تاریخی بازار سهام هند| سود سرشار فلزات و انرژی در بازار بورس هندوستان

ارزش شاخص سهام بازار هند به بالاترین سطح خود در طول تاریخ رسیده که رشد این بازار عمدتا مربوط به بخش های انرژی و فلزات بوده است.

به گزارش خبرگزاری بازار، ارزش شاخص سهام بازار هند روز دوشنبه به بالاترین سطح خود در طول تاریخ رسیده که رشد این بازار عمدتا مربوط به بخش های انرژی و فلزات بوده است. 

بنابر این گزارش، شاخص سهام فلزات هند طی ۲۴ ساعت گذشته ۳.۹ درصد رشد داشته که در این میان، شرکت «روی هندوستان» با ثبت بیش از ۱۵ درصد سود،جهشی چشمگیر نسبت به سهام سایر فلزات را تجربه کرده است. 

در بخش انرژی نیز، سهام شرکت های فعال در این بخش، به صورت متوسط ۱.۹ درصد رشد داشته و به بالاترین میزان خود طی تمامی سنوات گذشته رسیده است. 

رئیس تحقیقات موسسه سرمایه گذاری IDBI هند در این خصوص گفت: در حالی که قیمت برخی از کالاها پایین آمده، اما قیمت فلزات خاصی مانند روی، آلومینیوم و مس در حال افزایش است. قیمت نفت نیز به بالاترین سطح خود طی چند سال گذشته رسیده است. در حال حاضر، احتمالاً تولیدکنندگان از این افزایش قیمت ها سود خواهند برد.

اما در بخش مالی نیز متوسط سوددهی سهام بانک های هند، ۱.۱ درصد اعلام شده و در این میان، سهام بانک HDFC که بزرگترین بانک خصوصی این کشور محسوب می شود، با ۲ درصد سود مواجه شد. این در حالیست که ارزش سهام این بانک در ماه سپتامبر نیز با ۱۷.۶ درصد سود، جهشی بزرگ را تجربه کرد. 

با اینحال، سهام بخش مسکن و شرکت های بزرگ سازنده با ۵ درصد کاهش مواجه شد که نشان دهنده تمایل بیشتر مردم به سرمایه گذاری در بخش صنایع در قیاس با مسکن هستند. البته در این میان، شرکت بزرگ «ایندیا بولز» که در بخش معاملات مسکن فعالیت می کند موفق شد ارزش سهام خود را ۱۳.۴ درصد افزایش داده و به یکی از بزرگترین شرکت های سود ده در بورس سهام هند تبدیل شود. 

گفته می شود با رشد قیمت انرژی در هند و اقصی نقاط جهان، به احتمال زیاد سهام شرکت دولتی «ذغال سنگ هند» طی روزهای آینده با سود خوبی مواجه خواهد شد؛ موضوعی که سب شده تا سرمایه گذاران زیادی طی روزهای گذشته به سمت خرید سهام این شرکت بروند.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha