۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
 ۴ نکته حیاتی که باید قبل ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ بدانید!

۴ نکته حیاتی که باید قبل ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ بدانید!

حتماً قبل از اینکه ثبت نام لاتاری خود را نهایی کنید ۴ نکته که در ادامه این مقاله گفته شده در نظر بگیرید تا در صورتی که برنده شدید، شانس خود را برای مهاجرت به آمریکا از دست ندهید.

به گزارش بازار، ثبت نام لاتاری یکی از راه‌های ساده برای مهاجرت به آمریکا است که سالانه چیزی حدود ۵۵,۰۰۰ نفر از سراسر دنیا از این برنامه برای مهاجرت خود به خاک ایالات متحده آمریکا استفاده می‌کنند. ثبت نام لاتاری یک برنامه مهاجرتی کاملاً شانسی است که خیلی از افراد رویای برنده شدن در آن را در سر خود می‌پرورانند. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود شما شانس بیشتری برای برنده شدن در لاتاری را داشته باشید، داشتن یک ثبت نام اصولی است. سالانه اشخاص زیادی به دلیل ثبت نام غلط از دوره قرعه کشی حذف می‌شود بدون آن متوجه شوند. اگر می‌خواهید یک ثبت نام اصولی را تجربه کنید حتماً از سامانه ثبت نام لاتاری برتر مهاجر استفاده کنید تا ثبت نام شما زیر نظر کارشناسان مجرب در این زمینه انجام شود و یک ثبت نام اصولی را تجربه کنید.  

حتماً قبل از اینکه ثبت نام لاتاری خود را نهایی کنید این ۴ نکته که در ادامه این مقاله گفته شده در نظر بگیرید تا در صورتی که برنده شدید، شانس خود را برای مهاجرت به آمریکا از دست ندهید.

نکته اول؛ شرایط و مدارک برای ثبت نام لاتاری

برنامه مهاجرتی لاتاری از جمله راه‌های مهاجرتی است که برای ثبت نام به کمترین شرایط و مدارک نیاز دارد تا بتوانند همه بدون هیچ دردسری ثبت نام خود را انجام دهند.

پاسپورت

پاسپورت یکی از مواردی است که برای ثبت نام لاتاری چند سالی هست الزامی شده. اگر پاسپورت ندارید یا پاسپورت شما منقضی شده حتماً از طریق یکی از مراکز پلیس + ۱۰ برای دریافت یا تمدید آن اقدام کنید. زمان حدودی برای دریافت پاسپورت جدید حدوداً یک هفته است.

مدرک تحصیلی

برای ثبت نام لاتاری بهتر است حداقل دیپلم ۱۲ ساله داشته باشید. این مورد برای افرادی سابقه کاری مورد قبول نداشته باشند الزامی است؛ زیرا یکی از موارد مدرک تحصیلی یا سابقه کاری برای ثبت نام لاتاری الزامی است. یک سری از دوستان دیپلم ۱۱ ساله دارند که آن ها نیز می‌توانند به آموزش و پرورش ناحیه خود مراجعه کنند و درخواست خود را برای گرفتن دیپلم ۱۲ ساله اعلام کنند؛ فرایند گرفتن دیپلم ۱۲ ساله ممکن است چند ماهی طول بکشد.

سابقه کاری

همان طور که متوجه شدید این مورد برای افرادی است که نمی‌توانند از طریق مدرک تحصیلی خود اقدام به ثبت نام لاتاری کنند. اقدام به ثبت نام از طریق سابقه کاری کمی پیچیده است و در صورتی که بتوانید از طریق تحصیلات اقدام کنید برای شما بهتر است. پیچیدگی از طریق سابقه کاری به این خاطر است که آفیسر سفارت آمریکا هر سابقه کاری را قبول نمی‌کند.

اگر می‌خواهید بدانید که سابقه کاری شما مورد قبول آفیسر هست یا نه می‌توانید به سایت onetonline مراجعه کنید و عنوان شغلی خود را در آن جستجو کنید. زمانی عنوان شغلی خود را در این سایت سرچ می‌کنید یک سری اطلاعات در مورد شغل شما و امتیاز شغلتان داده که حداقل امتیاز مورد قبول امتیاز ۷ است.

شهروند کشورهای مجاز

خوشبختانه ایران از ابتدای برنامه لاتاری تا به امروز جز لیست مجاز برای ثبت نام لاتاری بوده. سال‌های قبل یک سری شایعات در رسانه‌ها بخش شده بود که ایران جز کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری نیست؛ در آن سال‌ها افرادی که برای ثبت نام لاتاری اقدام کرده بودند شانسشان ۱۰ برابر شد زیرا افراد کمتری برای ثبت نام این برنامه مهاجرت اقدام کرده بودند. لازم است بدانید نه تنها ایران را از لیست کشورهای مجاز خارج نکردند بلکه ظرفیت آن را از ۴۵۰۰ نفر به ۶۰۰۰ نفر برنده افزایش دادند.

نکته دوم؛ عکس مخصوص لاتاری

عکس مخصوص لاتاری در ثبت نام لاتاری بسیار حساس است. طی یک تماس از طرف شما عزیزان مطلع شدیم که دوستی ۱۵ سال است که ثبت نام لاتاری انجام می‌دهند، اما برنده نمی‌شود. بعد از این که کارشناسان شرایط را بررسی کردند فهمیدند که تنها دلیل برنده نشدن این دوست عزیز، ارسال اشتباه عکس مخصوص لاتاری بوده. در صورتی که عکس شما مناسب و مخصوص نباشد قبل از اینکه قرعه کشی انجام شود شما از دوره قرعه کشی حذف خواهید شد. حتی در بعضی موارد مشاهده شده عکس، نا مناسب بوده اما در دوره قرعه کشی رفته و آن شخص برنده شده اما به دلیل ارسال نکردن عکس مناسب شانس مهاجرت کردن به آمریکا را از دست داده است.

در ادامه ویژگی‌های یک عکس مخصوص لاتاری را برای شما دوست عزیز خواهیم گفت:

عکس جدید

عکسی که هنگام ثبت نام لاتاری ارسال می‌کنید باید حداکثر برای ۶ ماه قبل باشد. دوستی که در بخش قبلی گفتیم بعد از ۱۵ سال ثبت نام لاتاری برنده نشده بودند، دلیلش این بود که هر سال عکس سال قبل را برای لاتاری ارسال می‌کردند.

پس زمینه روشن

پس زمینه عکس مخصوص لاتاری خیلی اهمیت دارد. پس زمینه‌ای که می‌خواهید عکاسی کنید حتماً باید از رنگ‌های بسیار روشن استفاده کنید؛ بهترین رنگ ترجیحاً رنگ سفید است. همچنین داشتن هر گونه طرح یا سایه در پس زمینه باعث رد شدن آن می‌شود. راستی یادتان باشد که لباس شما بهتر است هم رنگ زمینه نباشد

فضای دوره شخص

فاصله دوربین از شخصی نباید زیاد از حد دور یا نزدیک باشد. مطابق تجربه عکاسان برتر مهاجر بهترین فاصله برای عکاسی ۱.۲۵ تا ۱.۵ متر است. در عکسی که گرفته می‌شود باید سر شانه‌ها مشخص باشد و کمی فضای خالی دوره سر شخص وجود داشته باشد.

حالت چهره

زمانی که می‌خواهید عکس مخصوص لاتاری بگیر باید سرتان مستقیم و بدون هیچ زاویه‌ای رو به روی دوربین باشد. داشتن هرگونه اخم، خنده، گریه، شکلک یا هر چیز دیگر باعث رد شدن عکس شما می‌شود. برای عکاسی باید صورت شما کامل پیدا باشد و هر گونه سایه، ریش و سیبل زیاد، پیرسینگ، عینک، لنز رنگی، کلاه گیس، کلاه، نور زیاد یا هر چیز دیگر که باعث پوشاندن ماهیت اصلی صورت شما شود نیز باعث رد شدن عکس شما می‌شود.

عکس خانم‌ها

یکی از موارد که خانم‌های عزیز باید توجه کنند حجاب است. داشتن یا نداشتن حجاب به هیچ عنوان مهم نیست اما باید به این نکته توجه کنید که در صورتی که می‌خواهید عکس خود را با حجاب بگیر باید قرص کامل صورت شما پیدا باشد و حجاب شما باعث پوشاندن چهره شما نشود.

دیگر مواردی که باعث رد شدن عکس در خانوم های محترم می‌شود، داشتن هرگونه گوشواره، گردنبند، یا هر گونه اکسسوری که مربوط به صورت و گردن می‌شود. همچنین داشتن هر گونه آرایش سنگین باعث رد شدن عکس شما می‌شود.

دیگر نکات عکس مخصوص لاتاری

در مذاهب و فرهنگ‌های مختلف یک سری پوشش‌ها وجود دارد که شامل کلاه نیز می‌شود؛ در این موارد گذاشتن آن کلاه مشکلی ندارد ولی باید توجه کنید که به هر حال باید قرص کامل صورت شما مشخص باشد

ریش‌های بسیار بلند باعث می‌شود که شما جز گروهک‌های تروریستی بدانند.

هر گونه اصلاح صورت توسط نرم افزارهای ادیت عکس باعث رد شدن عکس شما خواهد شد

نکات فنی عکس مخصوص لاتاری

رزولوشن عکس ۳۰۰ پیکسل باشد.

فرمت عکس باید حتماً JPEG باشد.

تراکم عکس باید دارای ۲۴-bit color باشد.

حجم فایل کمتر از ۲۴۰ کیلوبایت باید باشد.

اندازه عکس باید در ابعاد ۶۰۰×۶۰۰ پیکسل باشد.

نکته سوم؛ زمان ثبت نام لاتاری

در هر سال یک بار برنامه ثبت نام لاتاری باز خواهد شد. زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ روز ۴ اکتبر ۲۰۲۱ است که همان ۱۲ مهر سال ۱۴۰۰ می‌شود. به طور کلی ثبت نام لاتاری یک ماه بیشتر نخواهد بود که شما باید ثبت نام خود را نهایی کنید. خیلی از عزیزان این زمان را فراموش می‌کنند و به ثبت نام لاتاری در آن سال نمی‌رسند. سامانه ثبت نام لاتاری برترمهاجر برای حل این مشکل انجام ثبت نام را در هر زمان از سال فراهم کرده تا افراد دیگر دغدغه جا ماندن از ثبت نام را نداشته باشند. شما دوست عزیز هم می‌توانید همین الان به سامانه ثبت نام لاتاری برتر مهاجر مراجعه کنید و ثبت نام خود را انجام دهید تا در زمان مشخص ثبت نام لاتاری شما نهایی شود.

نکته چهارم؛ انجام ثبت نام لاتاری

اولین اقدامی که برای ثبت نام لاتاری باید انجام دهید مراجعه "سامانه ثبت نام لاتاری برتر مهاجر" است. بعد از اینکه به این سامانه مراجعه کردید حتماً مورد زیر را مد نظر داشته باشید.

مشخصات فردی 

در مشخصات فردی حتماً باید نام و نام خانوادگی خود را از روی پاسپورت به صورت انگلیسی وارد کنید. در وضعیت تحصیلی خود اگر دانشجو هستید باید گزینه در حال تحصیل را انتخاب کنید و اگر فارغ‌التحصیل شدید حتماً عنوان مدرک خود را وارد کنید.

مشخصات خانواده

این بخش برای افرادی است که قبلاً یا الان متأهل هستند. در بخش مشخصات خانواده باید دقیقاً وضعیت خود را تعیین کنید و در صورتی که فرزندی دارید باید تعداد آن را ذکر کنید. یادتان باشد حتماً فرزندانی که زیر ۲۱ سال هستند را وارد کنید، فرقی نمی‌کند که فرزند خونی شما باشد یا خیر!

تذکر: عزیزانی که متأهل هستند حتماً باید این موضوع را مطرح کنند؛ یک سری از افراد متأهل قصد مهاجرت کردن به صورت مجردی را دارند به همین خاطر از این بخش می‌گذرند که این موضوع باعث رد شدن شما در لاتاری می‌شود. اگر متأهل هستید و می‌خواهید به صورت مجردی مهاجرت کنید حتماً از مشخصات خانواده خود را وارد کنید و بعد از اینکه برنده شدید باید دلیلی قانع کننده‌ای برای آفیسر داشته باشید که چرا نمی‌خواهید خانواده خود را با خود همراه کنید.

مشخصات محل سکونت

زمانی که در حال وارد کردن اطلاعات محل سکونت خود هستید حتماً آدرس خود را به دقت وارد کنید. زمانی که شما برنده لاتاری شوید باید آدرسی که در فرم‌های بعدی وارد می‌کنید دقیقاً مطابق آدرسی که در فرم ثبت نام لاتاری وارد می‌کنید، باشد.

اطلاعات پاسپورت

اطلاعاتی از پاسپورت خود باید ارائه دهید شامل شماره پاسپورت، تاریخ انقضا و محل صدور آن است. توجه داشته باشید برای ثبت نام لاتاری تنها فرد اصلی نیاز به پاسپورت معتبر دارد اما در صورتی که بخواهید به صورت دوشانسه ثبت نام کنید باید همسرتان نیز پاسپورت معتبر داشته باشد.

ثبت نام لاتاری دوشانسه چیست؟

این مدل ثبت نام برای دو برابر کردن شانس است. بعضی از افراد این اسم را که می‌شنوند به این فکر می‌افتند که چند بار ثبت نام خود را انجام دهند که این کاملاً اشتباه است و نه تنها شانسشان افزایش پیدا نمی‌کند بلکه از دوره ثبت نام لاتاری خارج می‌شوند. ثبت نام لاتاری به صورت دوشانسه تنها برای افراد متأهل است و به این شکل است که یک بار خودتان را به عنوان فرد اصلی و خانواده‌تان زیر مجموعه شما می‌شود و یک بار همسرتان به عنوان فرد اصلی و شما و فرزندانتان زیر مجموعه می‌شوید.

در این مقاله سعی شد تمامی نکات ریز ثبت نام لاتاری تحت عنوان چهار نکته اصلی بیان شود. اگر دوست دارید که یک ثبت نام لاتاری اصولی داشته باشید حتماً از کارشناسان مجرب برتر مهاجر که به صورت تخصصی در زمینه لاتاری فعالیت می‌کنند، کمک بگیرید. آمریکا ببینیمتون:)

کد خبر: ۱۱۲٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha