۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
ایران و چین باید همکاری های خود را برای تحولات اقتصادی افزایش دهند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

ایران و چین باید همکاری های خود را برای تحولات اقتصادی افزایش دهند

مصری، نایب رئیس مجلس گفت: ایران و چین به عنوان دو عضو فعال سازمان همکاری شانگهای باید همکاری های خود را برای تحولات اقتصادی و تجاری نوین در بخش های مختلف تجاری، صنعتی، فرهنگی و انرژی افزایش دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالرضا مصری صبح امروز (دوشنبه۲۶ مهرماه) در نشست افتتاحیه کنفرانس مجمع اقتصادی اوراسیا سال ۲۰۲۱ سخنرانی کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدا با اشاره به موقعیت ژئواستراتژیک جمهوری اسلامی درمنطقه غرب آسیا در مبادلات تجاری شرق به غرب و شمال- جنوب گفت: ایران یک هاب محوری اقتصادی راهبردی با مسیرهای امن و کوتاه برای تجارت و ترانزیت کالا در کریدورهای شمال، جنوب، شرق و غرب و شاهراه ارتباطی کشورهای واقع در این حوزه های جغرافیایی برای ارتباط با کشورهای حوزه پیرامونی دریای خزر و آسیای میانه، دریای سیاه، کشورهای اروپایی و نیز کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس و فراتر از آن است.

نماینده مردم کرمانشاه درمجلس بیان کرد: از طریق ایران امکان دسترسی به جاده قدیم ابریشم و کشورهای مسیر ابتکار جدید یک کمربند، یک جاده و نیز آب های گرم ومناطق جنوب آسیا و  همچنین کشورهای حوزه مدیترانه وجود دارد و ایران آمادگی دارد درفرایند توسعه منطقه اوراسیا نقش محوری خود را همچنان تداوم بخشد.

وی در ادامه با اشاره به روابط راهبردی ایران و چین به عنوان ۲ کشور بزرگ در حوزه تمدنی قاره کهن آسیا، از جمله توافق جامع ۲۵ ساله بین ۲ کشور و نیز خواهرخواندگی بیش از سه دهه ای ۲ شهر اصفهان و «شی آن» عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران و چین به عنوان ۲ عضو فعال سازمان همکاری شانگهای باید همکاری های خود را برای تحولات اقتصادی وتجاری نوین در بخش های مختلف تجاری، صنعتی، فرهنگی و انرژی افزایش دهند.

مجمع اقتصادی اوراسیا یک سازمان مهم ویژه مناطق اروپا و آسیا است که درسال ۲۰۰۵ تأسیس شده وهدف آن تسهیل گفتگوها و ارتباطات وهمکاری های هدفمندکشورهای این مناطق است.  

کنفرانس مجمع اقتصادی اوراسیا سال۲۰۲۱ بصورت مجازی در شهر شی آن چین بمدت ۲ روز و  با عنوان اغتنام از فرصت های نوین همکاری و آغاز حرکت جدید در مسیر توسعه برگزار می شود

کد خبر: ۱۱۲٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha