۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
کمپین جدید بیمه دات کام چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کمپین جدید بیمه دات کام چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیمه دات کام در شهریور ۱۴۰۰، سامانه دارای مجوز بیمه مرکزی در حوزه فروش آنلاین بیمه در کشور، کمپین تبلیغات محیطی را برای افزایش آگاهی از برند و معرفی مزایای رقابتی خود اجرا کرد.

بازار; گروه بانک و بیمه: بیمه دات کام در شهریور ۱۴۰۰، سامانه دارای مجوز بیمه مرکزی در حوزه فروش آنلاین بیمه در کشور، کمپین تبلیغات محیطی را برای افزایش آگاهی از برند و معرفی مزایای رقابتی خود اجرا کرد. بیمه دات کام برای اجرای این کمپین از بیلبوردهای کنار خیابان و پل عابر و استرابوردها استفاده کرده است. از آنجا که تبلیغات محیطی بخش مهمی از استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی شرکت‌های بیمه را برای جذب مخاطب ایفا می‌کند، بیمه دات کام با نصب بیلبوردها در نقاط حساس و شلوغ توانسته نظر گروه اصلی مخاطب خود را به سمت خود جلب کند.

شعار اصلی این کمپین تبلیغاتی، «چون شما مهم هستید» با تأکید بر ۴ مزیت اصلی یعنی زمان، مکان، روان و توان است. هر کدام از این عبارات بر یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد و اصلی bimeh.com اشاره می‌کند. قرار گرفتن این ۴ ویژگی در کنار هم ماهیت اصلی شعار را در عرضه خدمات منحصر به فرد خود نشان می‌دهد.

هدف این شرکت از تدوین چنین استراتژی و اجرای آن، افزایش آگاهی از برند و همچنین بیان مزایای رقابتی خود در عرضه خدمات است.

معنا و مفهوم ۴ المان زمان، توان، روان و مکان

چون زمان شما مهم است

کمپین جدید بیمه دات کام چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

این بیلبورد با موضوع «چون زمان شما مهم است»، معرف بیمه شخص ثالث و نشانگر مزیت سریع‌ترین زمان در صدور بیمه‌نامه است. زمان ارسال برای صدور بیمه‌نامه شخص ثالث برای مالکان خودرو اهمیت زیادی دارد. در طرح این بنر با قرار دادن دو المان زمان و خودرو علاوه بر تأکید بر موضوع بیمه شخص ثالث، مزیت رقابتی سرعت انجام کار را هم نشان می‌دهد.

در طراحی این بیلبورد، نمایش ساعت و خودرو ممکن است که باعث ایجاد ابهاماتی در ذهن مخاطب شود. اول از همه اینکه منظور از زمان، دقیقاً چیست؟ خرید یا تمدید بیمه؟ بعد وقتی دو خودرو نشان داده شده است، ممکن است که مخاطب در انتخاب نوع بیمه دچار سردرگمی شود.

البته همانطور که در پایین طرح مشاهده می‌کنید، به عبارت موتور جست‌وجو خرید آنلاین بیمه‌نامه در سریع‌ترین زمان اشاره شده است.

چون توان شما مهم است

کمپین جدید بیمه دات کام چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

توان مالی بیمه‌گزار در خرید نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب شرکت بیمه و طرح‌های آن دارد. برای نمایش طرح این شعار از دو نماد باتری و سکه استفاده شده است. باتری در اینجا نماد قدرت انتخاب از بین شرکت‌های بیمه و سکه نماد قدرت خرید است. از آنجا که بیمه دات کام یک موتور جست‌وجوی آنلاین در خرید بیمه است، با تعریف این دو نماد، یکی از مهم‌ترین مزایا یعنی انتخاب بهترین شرکت بیمه با بهترین قیمت را نشان داده است.

چون روان شما مهم است

کمپین جدید بیمه دات کام چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

روان در طراحی این بیلبورد معرف بیمه درمانی و نشانگر مزیت پشتیبانی همه جانبه است. استفاده از طرح کپسول و چتر که هر دو در طراحی تبلیغات بیمه‌ای استفاده می‌شوند، نمایانگر درمان و پوشش هستند. البته طرح این تبلیغ در نگاه اول ممکن است که برای مخاطب کمی سردرگم کننده به نظر برسد. همچنین واژه روان خیلی مناسب استفاده در این طرح نیست.

چون مکان شما مهم است

کمپین جدید بیمه دات کام چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

مکان در میان این چهار طرح، نماینگر بیمه مسافرتی است. همچنین هدف از این شعار، تأکید و نشان دادن مزیت ارسال رایگان بیمه‌نامه است. البته باید تعیین دو نقطه روی نقشه، برداشت‌های مختلفی می‌توان از آن داشت؛ فروش به همه نقاط کشور و اینکه محل زندگی شما ارتباطی با خرید بیمه‌نامه ندارد؛ اما به هر حال مفهوم پوشش دهی کل کشور به خوبی نشان داده شده است.

کیفیت طراحی کمپین

در طراحی و اجرای از طرح ساده استفاده شده است. ساده بودن طراحی، مزیتی مهمی است که بیشتر بیلبوردهای سطح شهر ندارند. ترکیب نکردن ۴ مزیت در یک طرح خود مهم‌ترین عاملی است که باعث شده تا طرح هر کدام بسیار ساده و گیرا باشد. همچنین استفاده از ۵ کلمه که یکی از استانداردهای اصلی کپی رایتینگ است، امکان تعامل مخاطب با طرح تبلیغ را در سه ثانیه می‌دهد. با توجه به اینکه بیشتر بیلبوردها در کنار اتوبان‌های سطح شهر نصب می شوند، خواندن جملات و برقراری ارتباط سریع با بیلبورد اهمیت زیادی در جذب مخاطب خواهد داشت.

البته در طراحی خیلی از جزئیات زیادی استفاده نشده که همین مسئله می‌توان درک اولیه پیام را برای کاربر سخت کند. در حقیقت بیشتر شبیه به پست‌های شبکه‌های اجتماعی طراحی شده است.

اسلوگان تبلیغاتی اصلی «چون شما برای ما مهم هستید» است. در این اسلوگان با جایدهی هر ویژگی، یکی از مهم‌ترین مزایای بیمه دات کام نمایش داده شده است. هرچند بیان مزایا در هر مورد به ویژه مورد روان خیلی واضح بیان نشده است.

در انتهای هر بیلبورد به جای نوشتن جملاتی مانند «تماس بگیرید» یا «در سایت ثبت‌نام کنید» به عنوان CTA، آدرس اصلی سایت با فونت بزرگ و خوانا قرار داده شده است. چنین فونتی علاوه بر اینکه تفاوتی را در طراحی ایجاد کرده، در برندینگ نام لینک تأثیر مناسبی خواهد گذاشت.

در انتخاب شعار از حداقل‌ترین کلمات استفاده شده است. تعداد کلمات استاندارد هر شعار بین ۵ تا ۹ عدد است که در طرح این کمپین، ۵ کلمه در هر بار نوشته شده است. این تعداد با افزایش سرعت درک پیام خواهد شد.

در طراحی هر کدام از بیلبوردها، از فونت و ساختار متفاوتی استفاده شده است. به این صورت، احساس یکدستی در طرح ها وجود نداشته و مخاطب هر بار با یک طرح جدید روبرو خواهد شد.

هدف از اجرای این کمپین bimeh.com در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی برند و معرفی مزایای خرید بیمه است. بیمه دات کام همانند یک موتور جست‌وجوی آنلاین انتخاب، مقایسه و خرید انواع بیمه است که افراد می‌توانند در سریع‌ترین زمان، در هر جا و بر اساس بودجه خود، بهترین انواع بیمه را خریداری کنند.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha