۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
ارائه خدمات دورکاری تهدید جدی برای دفاتر پیشخوان دولت است
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان بیان کرد:

ارائه خدمات دورکاری تهدید جدی برای دفاتر پیشخوان دولت است

سمنان - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با اشاره به اینکه استفاده از مدل‌های هوشمند دورکاری در شرایط کنونی بسیار ضروری است، گفت: این در حالی است که ارائه خدمات دورکاری تهدید جدی برای دفاتر پیشخوان دولت محسوب می‌شود.

سید یاسر حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه توسعه فعالیت در فضای مجازی و تحقق کامل دولت الکترونیک یکی از بارزترین راه‌های مقابله با ویروس کرونا است، اظهار داشت: دفاتر پیشخوان خدمات دولت موجب کاهش چشمگیر حضور مردم در ادارات و دستگاه‌های دولتی و مراکز شلوغ شده است.

وی استفاده از مدل‌های هوشمند دورکاری را در این شرایط ضروری دانست و افزود: اینترنت اشیاء برای خرید مایحتاج روزانه از فروشگاه‌ها و دریافت خدمات از دستگاه‌ها نیز ازجمله مدل‌های هوشمند دورکاری است.

ضرورت سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌ها و بسترهای مجازی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با تأکید بر اینکه ممکن است ارائه خدمات دورکاری تهدیدی جدی برای ادامه حیات دفاتر پیشخوان محسوب شود، یادآور شد: در آینده نه‌چندان دور این اتفاق خواهد افتاد بنابراین تغییر حرکت دفاتر به سمت نیازهای مردم نیز از دیگر مواردی است که باید همواره موردتوجه قرار گیرد.

حسن پور با اشاره به اینکه در شرایط فعلی و وجود خطر ابتلا به ویروس کرونا، ازدحام مردم در دفاتر پیشخوان به صلاح سلامت افراد جامعه نیست، خاطرنشان کرد: در این برهه سرمایه‌گذاری بیشتر روی ایده‌ها و بسترهای مجازی برای بستن راه‌های تماس‌های غیرضروری به‌شدت احساس می‌شود.

وی بابیان اینکه راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت در راستای توسعه دولت الکترونیک، تسریع امور و کاهش مراجعه مردم به ادارات دولتی انجام‌شده است، عنوان کرد: در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا در کشور اعتقادداریم یکی از مهم‌ترین راه مقابله با این ویروس، توسعه دولت الکترونیک و استفاده از قدرت فضای مجازی برای انجام امورات به‌منظور کاهش مراجعات مردمی به دستگاه‌ها و سازمان‌ها است.  

کد خبر: ۱۱٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha