۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
تکثیر پایه های بذری غلات با مشارکت ۸ شرکت خصوصی در همدان
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان خبر داد:

تکثیر پایه های بذری غلات با مشارکت ۸ شرکت خصوصی در همدان

همدان-رضوانی جلال، رئیس جهادکشاورزی استان همدان از تکثیر و تدارک پایه های بذری غلات با مشارکت ۸ شرکت بخش خصوصی در این استان خبر داد و گفت: از این طریق ۲۵ درصد نیاز بذری استان همدان تامین می شود.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح کرد: استان همدان با ۱.۲ وسعت و ۲.۳ درصد جمعیت کشور ۴.۲ درصد تولیدات بخش کشاورزی را با ۴.۸ میلیون تن انواع محصولات، ۲۸.۵ درصد از اشتغال، ۲۴ درصد از ارزش افزوده استان و ۴.۳ درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور، نقش مهم و سازنده ای را در اقتصاد استان و کشور دارا است.

وی عنوان کرد: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی متناسب با اسناد بالا دستی استان و همچنین اجرای شعار سال جاری از سوی مقام معظم رهبری برنامه هایی در بخش کشاورزی استان همدان در پیش گرفته ایم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان در تشریح این اقدامات مطرح کرد: این برنامه ها و اقدامات شامل اقتصادی کردن تولید، افزایش ارزش افزوده محصولات، گذر از اقتصاد کشاورزی معیشتی به اقتصاد کشاورزی مدرن و کاهش حجم دولت از طریق واگذاری امور به بخش خصوصی و مشارکت حداکثری بهره برداران در امور تصدی گری است که در دستور کار قرار دارد.

رضوانی جلال عنوان کرد: در این زمینه در بخش زراعت استان همدان تکثیر و تدارک پایه های بذری غلات با مشارکت ۸ شرکت بخش خصوصی به میزان ۲۰ تا ۲۵ هزار تن (۲۵ درصد نیاز بذری استان)، تدارک و تامین انواع کودهای شیمیایی برای محصولات زراعی و باغی به میزان ۳۷ هزارو ۲۶۴ تن و تولید ۲۰۵ هزار تن محصولات استراتژیک (گندم، جو، چغندرقند، سیب زمینی، دانه های روغنی، حبوبات و ذرت دانه ای) در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در پیش گرفته شد.

وی با بیان اینکه با پیش روی این برنامه تا تابستان سال جاری شاهد برداشت گندم به میزان ۳۴۷ هزار و ۱۵۴ تن و برداشت جو به میزان ۱۱۵ هزار و ۵۲۰ تن در استان بوده ایم،اضافه کرد: تعادل بخشی در جهت افزایش ظرفیت جوجه ریزی واحدهای مرغداری با کنترل و نظارت روزانه در واحدها در راستای تامین و توزیع مرغ مصرفی استان به میزان میانگین روزانه ۱۳۰ تن برنامه ریزی شده است.

وی گفت: توسعه واحدهای بزرگ صنعتی پرورش گاو شیری با هدف افزایش میزان تولید شیر خام استان و تشویق شرکت های بزرگ سرمایه گذاری در استان در قالب گروه شستا نیز در پیش گرفته شده که نتایج آن در تولید محصولات کشاورزی و دامی استان را شاهد خواهیم بود.

کد خبر: ۱۱۲٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha