۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
اعلام آمادگی بالاترین نهاد کارفرمایی برای مشارکت در ساخت مسکن دولت
در نامه‌ سلاح‌ورزی به رئیس جمهور عنوان شد؛

اعلام آمادگی بالاترین نهاد کارفرمایی برای مشارکت در ساخت مسکن دولت

کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت در ساخت یک میلیون مسکن در سال خواستار حضور نماینده این کانون در جلسات شورای عالی مسکن شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، حسین سلاح‌ورزی رئیس هیات‌مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران، در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور از آمادگی این کانون برای کمک به اجرای طرح اجاد یک میلیون واحد مسکونی در سال خبر داد.  

در این نامه آمده است: کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران که بر اساس ماده ۱۳۱ قانون کار  بالاترین نهاد کارفرمایی کشور محسوب می‌شود، با حضور بیش از دو هزار و ۷۰۰ تشکل صنفی کارفرمایی در حوزه‌های مختلف تولید و خدماتی از جمله شرکت‌های مختلف زنجیره ارزش صنعت ساختمان و حوزه احداث می‌تواند نقش موثری در کمک به اجرای موفق طرح جهش تولید مسکن و احداث سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ایفا نماید.

این نامه می‌افزاید: به عنوان نمونه کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران به عنوان یکی از تشکل‌های زیرمجموعه، به تنهایی دربرگیرنده بیش از سی و پنج هزار شرکت ساختمانی و پیمانکاری دارای رتبه بندی و تاییدصلاحیت‌شده از سوی سازمان برنامه‌وبودجه، ظرفیت قابل قبولی برای اجرای طرح جهش تولید مسکن تلقی شده و اگر هر کدام از این شرکت‌های عضو، فقط وظیفه اجرایی احداث ۳۰ واحد مسکونی را بر عهده بگیرند دغدغه‌ای در خصوص احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال وجود نخواهد داشت.

در ادامه این نامه آمده است: از طرف دیگر با توجه به حضور تشکل‌های مرتبط با صنایع تولیدی زنجیره ارزش صنعت ساختمان از جمله فولاد، سیمان، گچ، کاشی و سرامیک، تاسیسات و تجهیزات و ... در این کانون شاید بتوان به خوبی اپراتور و پلتفرم زنجیره ارزش صنعت ساختمان را در کشور برنامه‌ریزی کرده و به گونه‌ای شکل داد که سازوکار تهاتر بین اجزا زنجیره و امکان اجرای روش‌های تامین مالی و اعتباری مبتنی بر زنجیره، بستر لازم اجرایی تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور را فراهم کند.

در پایان این نامه خطاب به رئیس‌جمهور آمده است: ضمن اعلام آمادگی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران برای همکاری در زمینه تولید و احداث سالیانه یک میلیون واحد مسکونی و اجرای بهینه طرح جهش ملی مسکن، در صورت صلاحدید دستور فرمایید تا ضمن دعوت نماینده این کانون عالی در جلسات شورای عالی مسکن امکان استفاده از این ظرفیت فراهم گردد.

کد خبر: ۱۱۲٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 0
      ای ول خدا یارتون باشه