۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
احراز هویت غیر حضوری سامانه سجام؛ با سوپر اپلیکیشن تاپ

احراز هویت غیر حضوری سامانه سجام؛ با سوپر اپلیکیشن تاپ

توجه داشه باشید برای احراز هویت سجام از طریق تاپ لازم است قبلا از طریق اپلیکیشن‌های دیگر و یا به صورت حضوری احراز هویت نشده باشید.

به گزارش بازار، دنبال راهی برای احراز هویت سجام غیر حضوری بدون مراجعه به کارگزاری‌ها یا دفاتر پیشخوان دولتی هستید؟

امکان احراز هویت الکترونیکی سامانه سجام، بدون نیاز به حضور در دفاتر پیشخوان دولتی با اپلیکیشن تاپ فراهم شد. با اپلیکیشن تاپ، صفر تا صد مراحل ثبت نام در سامانه سجام و فرآیند احراز هویت به صورت آنلاین و در عرض چند دقیقه انجام می‌شود. کافیست تاپ را روی گوشی خود نصب کنید و باقی مراحل را به سادگی انجام دهید.

برای آشنایی بیشتر با سامانه سجام و آموزش نحوه‌ی ثبت نام و احراز هویت الکترونیکی با اپلیکیشن تاپ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سامانه سجام چیست و چه مزایایی برای سرمایه گذاران دارد؟

سامانه سجام، مخفف عبارت «سامانه جامع اطلاعات مشتریان»، از شهریور سال ۱۳۹۷ با موافقت شوارای عالی بورس و اوراق بهادار با هدف تسهیل فرآیند احراز هویت مشتریان بازار سرمایه و با استفاده از زیرساخت‌های احراز هویت آنلاین ایجاد شده است.

سامانه سجام در واقع بستری برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران بازار سرمایه ایران است. زیرساختی که مشتریان فقط برای یک بار اطلاعات خود را در آن ثبت می‌کنند و پس از احراز هویت می‌توانند برای همیشه از خدمات آنلاین این سامانه استفاده کنند.

احراز هویت آنلاین در سامانه سجام، این روزها از طریق بسیاری از اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های خدمات پرداخت یا سامانه‌های ارائه خدمات بازار و سرمایه انجام می‌شود. اپلیکیشن تاپ، به عنوان یکی از نرم افزارهای موبایلی پیشرو در ارائه خدمات پرداخت، این امکان را برای استفاده سریع و آسان کاربران خود ارائه کرده است.

در احراز هویت سامانه سجام، شما اطلاعات هویتی، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی، شماره حساب و اطلاعات محل اقامت خود را ثبت می‌کنید و پس از تایید احراز هویت شما، نیازی به وارد کردن دوباره این اطلاعات در هیچ یک از بازارهای مالی و سرمایه‌ای کشور ندارید. یعنی یک بار احراز هویت می‌شوید و از تمام خدمات همه بازارهای سرمایه کشور می‌توانید استفاده کنید.

سامانه سجام یک زیرساخت برای ارائه بهتر خدمات بورس و سرمایه گذاری است که توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادارآغاز به کار کرده است و به خودی خود یک سیستم معاملاتی و تجاری محسوب نمی‌شود. در واقع کار سامانه سجام، ثبت اطلاعات مشتریان سازمان بورس و اوراق بهادار برای استفاده بهتر و آسان‌تر آنها از خدمات این سازمان‌ها است.

احراز هویت در سامانه سجام، نکاتی که باید به آن توجه کنیم

احراز هویت آنلاین سامانه سجام فرآیند کلی احراز هویت را ساده‌تر و البته تا حد قابل توجهی سریع‌تر کرده است. با انجام احراز هویت از طریق هر یک از بسترهای ارائه خدمات پرداخت مانند سوپر اپلیکیشن تاپ دیگر نیازی به حضور در کارگزاری‌ها و ایستادن در صف‌های طولانی برای احراز هویت نیست. بارگزاری اطلاعات شما بیش از چند دقیقه طول نمی‌کشد و تایید آن در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

برای احراز هویت الکترونیک سامانه سجام لازم است به برخی نکات مهم توجه کنید:

- پیش از احراز هویت لازم است ابتدا در سامانه سجام ثبت نام کنید. ثبت نام سامانه سجام نیز از طریق اپلیکیشن تاپ به راحتی انجام می‌شود.

- ثبت نام در سامانه سجام برای هر کد ملی فقط یک بار امکان پذیر است.

- پس از احراز هویت در سامانه سجام دیگر لازم نیست برای ورود به هر یک از بازارهای سرمایه گذاری مانند بورس دوباره احراز هویت کنید. اطلاعات شما یک بار ثبت می‌شود و برای همه بازارهای مالی و سرمایه‌ای قابل استفاده خواهد بود.

- فرآیند احراز هویت غیر حضوری با توجه به مجوزهای دریافتی از مراجع ذی صلاح و مطابق تعرفه‌های مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار صورت می‌گیرد که شامل استعلام تصاویر و اطلاعات موجود در پایگاه‌های مربوطه از قبیل سازمان ثبت احوال کشور و راستی آزمایی آنها است.

- فرآیند بارگذاری ویدیو سلفی مجهز به الگوریتم‌های تشخیص زنده بودن تصویر و تشخیص چهره است که امکان ورود اطلاعات اشتباه و جعل هویت را تقریبا به صفر می‌رساند. در ویدیو بارگذاری شده لازم است به مدت ۵ ثانیه یک ویدیو از چهره خود تهیه کنید.

احراز هویت غیر حضوری سامانه سجام؛ با سوپر اپلیکیشن تاپ

مزیت‌های احراز هویت سجام از طریق سوپر اپلیکیشن تاپ

اپلیکیشن تاپ، یکی از نرم افزارهای موبایلی برتر در زمینه ارائه خدمات پرداخت است که ویژگی‌های متنوع آن، امکانات زیادی برای برآورده کردن نیازهای روزانه شما به فرایندهای پرداخت، مالی و اعتباری، خدمات خودرویی مانند پرداخت عوارض خودرو و بسیاری نیازهای دیگر فراهم می‌کند.

با دانلود اپلیکیشن تاپ می‌توانید ثبت نام سامانه سجام خود را انجام دهید و در کمترین زمان ممکن، به سادگی برای احراز هویت اقدام کنید. کار کردن با تاپ آسان است و هر کاربر با هر سطح توانایی کار کردن با گوشی و اپلیکیشن‌های موبایلی می‌تواند به سادگی از آن استفاده کند.

نکته بسیار مهم:

توجه داشه باشید برای احراز هویت سجام از طریق تاپ لازم است قبلا از طریق اپلیکیشن‌های دیگر و یا به صورت حضوری احراز هویت نشده باشید.

با استفاده از اپلیکیشن تاپ برای احراز هویت سجام، امنیت شما از سوی این اپلیکیشن تضمین می‌شود. ویدیوهای احراز هویت شما برای پیگیری‌های بعدی در سرورهای امن اوراق بهادار و تسویه وجوه ذخیره می‌شود و امکان دسترسی غیر مجاز به آنها وجود ندارد. اپلیکیشن تاپ ویدیوهای سلفی و تصاویر مدارک شما را ذخیره نمی‌کند.

راهنمای احراز هویت سامانه سجام با اپلیکیشن تاپ

پیش از هر کاری ابتدا توجه کنید که از قبل در سامانه سجام ثبت نام کرده باشید. اگر هنوز ثبت نام خود را در سامانه سجام کامل نکرده‌اید، وارد اپلیکیشن تاپ شوید و فرآیند ثبت نام خود را تمام کنید. حالا از طریق راهنمای زیر، مرحله به مرحله احراز هویت خود را انجام دهید:

۱- وارد اپلیکشن تاپ شوید و از صفحه اصلی، گزینه «سامانه سجام» را انتخاب کنید.

۲- حالا در صفحه جدید، گزینه احراز هویت سجام را لمس کنید.

۳- در مرحله بعد شماره همراه و کد امنیتی را وارد کنید و منتظر دریافت کد تایید بمانید.

۴- در مرحله بعد کد ملی خود را وارد ‌کنید و پس از آن وارد صفحه اطلاعات و مدارک لازم برای احراز هویت خواهید شد.

۵- در این صفحه، مرحله به مرحله اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و تصویر مدارک لازم را آپلود کنید.

۶- پس از اتمام مراحل و مرور اطلاعات و مدارک وارد شده، دکمه تایید و ذخیره را لمس کنید.

کد خبر: ۱۱۲٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha