۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
 امیدواریم برای پرداخت حقوق‌ها مشکلی ایجاد نشود
سخنگوی کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس:

امیدواریم برای پرداخت حقوق‌ها مشکلی ایجاد نشود

مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ضمن پرداخت حقوق‌ها، کشور نیز اداره شود.

به گزارش بازار، محمدمهدی مفتح در پاسخ به این سوال که آیا در نیمه دوم ۱۴۰۰، با کسری بودجه بالا رو به رو خواهیم بود یا خیر، گفت: پیش بینی ها حاکی از اینست که اگر کار را با بودجه فعلی پیش بریم، در شش ماه آینده با کسری فوق العاده رو به رو خواهیم بود.

وی با اشاره به تلاش های پیش رو در سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: در پی این هستیم تا با حداقل مشکلات، تعادلی در بودجه ایجاد کنیم تا هزینه ها به نحوی صورت گیرد که با حداقل مشکل رو به رو باشیم.

کارها مستمر پیش می رود و نسبت به هزینه های جدید کاملا مقاومت شکل می گیرد. درباره هزینه های تصویبی مثل حقوق و دستمزد که بسیار مهم است، برنامه ریزی هایی در حال انجام است که با پیش و پس کردن موارد هزینه ای، تا پایان سال ضمن پرداخت حقوق ها، کشور نیز اداره شود.

مفتح در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو در خصوص افزایش حقوق های سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: یکی از مهم ترین مسائل، موضوع افزایش حقوق است؛ به عنوان مثال درباره فرهنگیان که ارتقا و طبقه بندی را پیش رو دارند، کار باید هرچه سریع تر به نتیجه برسد.

وی افزود: با وجود کمبود درآمدهای بودجه ای در سال آینده، پیش بینی می شود که شاید نتوانیم به اندازه هزینه ها، درآمد های صحیح داشته باشیم تا اثراتی تورمی بر بودجه کشور نگذارد.

جمع کردنِ بودجه ۱۴۰۰ کار سنگینی است و این روزها در سازمان برنامه و بودجه جلساتی بدین منظور تشکیل شده و تلاش و کار صورت می گیرد تا ضمن افزایش درآمدها، کاهش هزینه ها را شاهد باشیم.

مفتح همچنین لزوم واقعی شدن درآمد و هزینه ها را متذکر شد و افزود: بودجه در حال بررسی در دولت است که ان شاالله تا آذرماه روال بررسی خود را در مجلس شروع کند.

کد خبر: ۱۱۲٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha