۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴
احداث راه ارتباطی برای آخرین روستای بدون جاده قزوین آغاز شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین:

احداث راه ارتباطی برای آخرین روستای بدون جاده قزوین آغاز شد

قزوین- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین از آغاز احداث یک راه ارتباطی برای روستای اواتر به عنوان آخرین روستای بدون جاده در این استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین، جواد حق‌لطفی اظهار داشت: این روستا در منطقه صعب العبور و سنگی بخش رودبار الموت شرقی قرار دارد و پیش از این نیز به هیچ راه ارتباطی دسترسی نداشت.

وی، طول راهی که برای این روستا احداث می شود را ۱۴ کیلومتر اعلام کرد و یادآور شد: عملیات احداث این راه، امسال با موافقت اداره کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان قزوین مشروط بر رعایت موارد زیست محیطی آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین، هزینه ساخت راه روستای اواتر را بیش از ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: روستای اواتر در حال حاضر دارای ۳۵ خانوار است و احداث راه برای اهالی آن نقش مهم و کلیدی در توسعه و رونق روستا ایفا می کند.

وی با ارایه گزارشی از وضعیت راه‌های روستایی در استان قزوین، اظهار داشت: هم اکنون این استان دارای پنج هزار و ۳۳۱ کیلومتر راه روستایی بوده که ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن آسفالت، ۷۱۵ کیلومتر آن نیز به صورت شوسه و یک هزار و ۹۱۶ کیلومتر خاکی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین تاکید کرد: به لحاظ جمعیتی نیز حدود ۹۵ هزار خانوار از ۱۰۲ هزار خانوار روستایی از راه آسفالته برخوردار هستند که حدود ۹۳ درصد جمعیت روستاهای استان را شامل می‌شود.

کد خبر: ۱۱۲٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha