۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
قیمت آلومینیوم به بیشترین حد خود رسید
بالاترین قیمت از بحران مالی ۲۰۰۸؛

قیمت آلومینیوم به بیشترین حد خود رسید

قیمت آلومینیوم در ۹ ماه گذشته به طور مداوم در حال افزایش بوده و به طور کلی، قیمت این فلز مهم از ماه ژانویه که در حدود ۲۰۰۰ دلار در هر تن معامله می شد، بیش از ۶۰ درصد جهش کرده است.

به گزارش خبرگزاری بازار، داده های معاملاتی نشان می دهد قیمت آلومینیوم در روز جمعه برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ از ۳۲۰۰ دلار در تن گذشت. داده ها نشان می دهد که تنها در ماه اکتبر، قیمت این فلز که در همه چیز از قوطی نوشابه تا میکروچیپ (ایمپلنت میکرو تراشه در انسان) استفاده می شود، به میزان ۱۲ درصد افزایش یافت.

از ساعت ۱۳ به وقت گرینویچ، هزینه معاملات آتی آلومینیوم با تحویل در سه ماه در بورس فلزات لندن (LME) با ۲.۹ درصد افزایش به ۳۲۰۹ دلار در تن رسید در حالی که در اوایل روز چهارشنبه، این رقم به ۳۲۱۱ دلار در تن رسیده بود.

جهش قیمت این فلز مهم باعث رشد قیمت سهام تولیدکنندگان آلومینیوم نیز گردید. سهام En+ Group (یک شرکت انرژی و فلزات سبز انگلیسی و روسی) که دارای سهام کنترل غول آلومینیومی روسال در روسیه است، با ۱.۴ درصد افزایش به ۹۹۵۸ روبل (۱۴۰ دلار) برای هر سهم در بورس مسکو رسید.

در بورس هنگ کنگ، سهام روسال ۶.۳۵ درصد افزایش یافت و به ۸.۷۱ دلار هنگ کنگ (۱.۱۲ دلار) رسید به طوری که از ماه اوت ۲۰۱۱ به بالاترین حد خود دست یافت.

قیمت این فلز در ۹ ماه گذشته به طور مداوم در حال افزایش بوده است. به طور کلی، قیمت آلومینیوم از ماه ژانویه که این فلز در حدود ۲۰۰۰ دلار در هر تن معامله شد، بیش از ۶۰ درصد جهش کرده است.

تحلیلگران بازار علت افزایش قیمت آلومینیوم را کمبود زغال سنگ حرارتی در چین و افزایش کلی قیمت انرژی می دانند که می تواند منجر به کاهش تولید آلومینیوم شود.

مسئله مهم این است که از نظر تولید، آلومینیوم کافی در جهان تولید می‌شود، اما مشکل اصلی این است که بخش قابل توجهی از تولید آلومینیوم در جهان توسط کشورهای آسیایی انجام شده و مشتریان آن در اروپا و آمریکا هستند و بحران در حوزه حمل و نقل دریایی دسترسی آنها به آلومینیوم را محدود کرده است.

کد خبر: ۱۱۲٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha