۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
صدور محصولات خام از کشور پذیرفته نیست
وزیر صمت عنوان کرد:

صدور محصولات خام از کشور پذیرفته نیست

اراک-- وزیر صنعت؛ معدن و تجارت گفت: در صنایع بالادستی پتروشیمی سرمایه‌گذاری مطلوب و قابل قبول است اما؛ صدور محصول نیمه خام از کشور پذیرفته نیست.

 به گزارش خبرنگار بازار، سیدرضا فاطمی امین در حاشیه بهره‌برداری از واحد تولید الیاف دلیجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید الیاف از صنایع زیر دستی حوزه پتروشیمی است و باید صنایع دستی در زنجیره تولید با هدف کاهش خام فروشی تقویت شود.

 وی با اشاره به اینکه صدور محصول نیمه خام از کشور پذیرفته نیست ،افزود: باید تلاش شود ارزش افزوده این بخش در داخل مرزها باشد و با تقویت زنجیره‌ای زیردستی این مهم تحقق پیدا کند.

فاطمی امین ادامه داد: واحد الیاف دلیجان در تامین مواد اولیه مشکل داشت که به‌خاطر برخی محدودیت‌ها در بورس کالا است که در این حوزه کالا با قیمت مناسب و به اندازه کافی تامین نمی‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌هایی برای تامین کالاهای پایه نظیر فولاد و پتروشیمی تهیه شده است.

وزیرصمت افزود: بازنگری اساسی در فرآیند مجوزها قولی است که دولت سیزدهم به تمام تولیدکنندگان و مردم ایران تا پایان سال جاری داده است و مجوزهایی که صدور آن‌ها وقت زیادی می گیرد و برای فعالیت‌ها الزامی نیستند باید از روال کار خارج شوند و تسریع در خدمات این بخش موجب می‌شود تا تولید کننده و سرمایه گذار دچار مشکل نشود.

گفتنی است وزیر صمت برای حضور در آئین اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی سنگ نیم ور محلات به استان مرکزی سفر کرد. در همین راستا نیز از توانمندی های سه شهرستان استان بازدید کرد.

کد خبر: ۱۱۲٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha