پلتفرم‌های مشاوره آنلاین پزشکی به چه شرط و شروطی با پزشکان وارد همکاری می‌شوند؟
مدیر دپارتمان پزشکی دکتر ساینا پاسخ می‌دهد؛

پلتفرم‌های مشاوره آنلاین پزشکی به چه شرط و شروطی با پزشکان وارد همکاری می‌شوند؟

پزشکی از راه دور یکی از رشته‌های پزشکی است که سال‌های اخیر به شدت مورد توجه کل دنیا قرار گرفته و پلتفرم‌های مشاوره آنلاین در این زمینه توانسته‌اند عملکرد خوبی برجای بگذارند.

به گزارش بازار، پزشکی از راه دور یکی از رشته‌های پزشکی است که سال‌های اخیر به شدت مورد توجه کل دنیا قرار گرفته و پلتفرم‌های مشاوره آنلاین در این زمینه توانسته‌اند عملکرد خوبی برجای بگذارند. در ایران نیز در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به این موضوع شده و خصوصا پس از اینکه کرونا بر کل جهان سایه سیاه خود را انداخت، کاربران بیش از پیش به مشاوره آنلاین پزشکی رغبت نشان دادند.

 اما طی روزهایی اخیر موضوع مهمی که تبدیل به سوژه داغی شده و سوالات زیادی ایجاد کرده، نحوه همکاری پلتفرم‌های آنلاین با پزشکان و استعلام مدارک آنهاست. سوالی که شاید به یک دغدغه جدید برای کاربران تبدیل شده و همه در پی یافتن پاسخ این سوالند.

برای یافتن پاسخ این سوال سراغ دکتر ساینا اولین پلتفرم مشاوره آنلاین پزشکی در ایران رفتیم وسوالات را پیش روی علی پیرهادی مدیر دپارتمان پزشکی این تیم قرار دادیم.

پیرهادی در  پاسخ به این سوال که نحوه همکاری دکترساینا با پزشکان، به چه شکلی است، با تاکید بر اینکه این پلتفرم در این خصوص رویه‌ای کاملا تخصصی را مد نظر قرار داده؛ می‌گوید: «در دکترساینا ما خودمان را دستیار پزشکان می دانیم. از طرفی سلامت کاربران و ارائه خدمات تخصصی پزشکی و سلامت به کاربران برایمان از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به این دو موضوع مهم، در دپارتمان پزشکی برای ورود و آموزش پزشکان از سراسر کشور با توجه به اینکه پزشکان محدودیت‌های زمانی و مسئولیت بالایی با توجه به جایگاه شغلیشان دارند رویکرد ما کاملا یک رویه تخصصی است. تمامی پزشکان که قصد ورود به گروه‌های تخصصی مشاوره دارند، ابتدا مدارک پزشکی و هویتی آن ها شامل کارت ملی، کارت نظام پزشکی و در صورت امکان پروانه طبابت دریافت می‌شود و بعد از صحت سنجی حقوقی پزشک محترم در سایت نظام پزشکی، ابتدا پروفایل برای پزشک ایجاد می‌شود.»

او در رابطه با اینکه کمیسیون پزشکی دکترساینا به چه دلیل وارد عمل می‌شوند در خصوص ساز و کار کمیسیون پزشکی این پلتفرم می‌گوید: «در کمیسیون پزشکی دکترساینا، بنا به اولویت‌های مورد نیاز در تخصص‌های متفاوت و همچنین جذب اساتید دانشگاه و پزشکان با تجربه بالاتر، اقدامات و مصاحبه‌های تخصصی با پزشکان توسط کمیسیون انجام می‌شود. در ادامه با تمامی پزشکان قرارداد حقوقی در چارچوب مشخص منعقد می‌شود و آموزش‌های لازم استفاده از اپلیکیشن مخصوص پزشکان توسط بخش عملیات جذب دپارتمان پزشکی به طور کامل و دقیق شکل می‌گیرد.»

پیرهادی در خصوص معرفی پزشکان به کاربران نیز اینگونه توضیح می‌دهد: «در دکتر ساینا، پزشکان صرفا در گروه تخصصی که مدارک دانشگاهی قابل استعلام را در اختیار دپارتمان پزشکی قرارداده‌اند به کاربران معرفی می شوند.»

 اودلیل این امر را اهمیت به سلامت کاربران عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: «پزشکان محترمی که در دوران رزیدنتی خود قرار دارند، صرفا با گرایش پزشک عمومی فعالیت می‌کنند و بعد از فراغت از تحصیل و ارائه مدارک مستدل تخصصی گروه تخصصی پزشک تغییر پیدا می‌کند. همین امر باعث می شود که هدایت کاربران برای دریافت خدمات پزشکی از راه دور کاملا یکپارچه و تخصصی باشد.»

مدیر دپارتمان پزشکی دکتر ساینا در انتها با تاکید بر اینکه این سامانه به صورت ۲۴ ساعته پشتیبان پزشک و کاربر است اضافه می‌کند: «بعد از شروع فعالیت پزشکان به عنوان مشاور در سامانه، پشتیبانی مخصوص پزشکان مشاور به صورت ۲۴ ساعته در سامانه ایجاد شده تا در مواقع ضروری به سهولت همکاران پشتیبانی مثل یک دستیار تخصصی در کنار پزشکان باشند و مشکلات پزشکان را برای ارائه خدمات مشاوره به کاربران در اسرع وقت مرتفع کنند.»

کد خبر: ۱۱۲٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha