۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
تمایل بازار آهن به ادامه ثبات

تمایل بازار آهن به ادامه ثبات

روز پنج شنبه نرخ ارز نوسانات جزئی داشت و دلار در بازار آزاد به قیمت ۲۷ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش می رسید اما بازار آهن نوسان چندانی نداشت و به طور کلی ثبات قیمتی داشت.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، روز پنج شنبه نرخ ارز نوسانات جزئی داشت و دلار در بازار آزاد به قیپت ۲۷ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش می رسید اما بازار آهن نوسان چندانی نداشت و به طور کلی ثبات قیمتی داشت.

از آنجایی که به زمان برگزاری مذاکرات وین نزدیکتر شده ایم گویا جو روانی بازار تا حدودی تحت تاثیر این امر مهم قرار گرفت  با این وجود کف مقاومتی ۲۷ هزار تومانی دلار از اخبار قوی تر بوده است.

شایان ذکر است در طی هفته های اخیر نرخ دلار نیمایی رشد لاک پشتوارانه ای داشت می توان این چنین پنداشت که بانک مرکزی در پی آن است که اختلاف دلار نیمایی و دلار آزاد را کمتر نماید چرا که با نزدیک شدن این دو نرخ به یکدیگر ممکن است بازار ساز به سوی تک نرخی شدن بازار حرکت نماید. به طور کلی فرایند عرضه و تقاضا در بازار آهن کما فی سابق به چشم نمی خورد و تغییرات قیمت بازار آهن ناشی از عواملی بیرونی از حوزه صنعت است و در شرایط کنونی همین عوامل سیاسی بازار آهن را به سوی ثبات سوق می دهد مگر اتفاق سیاسی جدیدی یا تصمیمات جدیدی اعلام شود.

با بررسی قیمت روزانه آهن مشاهده شد که قیمت میلگرد در همه مبادی فروش ثابت بود و فقط یک شرکت ۲۵۰ تومان کاهش را اعمال کرد. در سوی دیگر بازار نیز قیمت نبشی و ناودانی نیز ثابت بود. در بازار تیرآهن نیز سه شرکت قیمت تیرآهن را ثابت اعلام کردند و شاخه های پر فروش ذوب آهن اصفهان ۲۰ الی ۳۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. در بازار پروفیل نیز تعداد کثیری از فروشندگان از اعلام قیمت اجتناب کردند و بقیه شرکت ها نیز ثبات قیمتی را اعمال کردند و فقط یک محصول کاهش ۱۰۰ تومانی داشت.

عرضه محصولات فولادی در تالار صنعتی
 بر اساس اطلاعیه بورس کالا امروز شنبه، در تالار صنعتی ۱۰۰ هزار و ۳۵۴ تن از انواع شمش آلیاژی و ورق فولادی و مقاطع طویل عرضه خواهد شد.
قیمت پایه ورق سرد فولاد مبارکه ۲۳ هزار و ۵۶۵ تومان است که ایم مبلغ ۴.۱ درصد نسبت عرضه قبلی افزایش داشته است  اما حجم عرضه نسبت به هفته پیشین تغییری نداشته است.

علی محمدی مدیر عامل شرکت آهن و فولاد ارفع اظهار داشت: ما برای ایجاد تعادل در بازار آهن ملزم هستیم که به بازارهای دیگر از جمله بازارهای برون مرزی، منطقه ای و جهانی توجه داشته باشیم.

به طور مثال قیمت بازار فولاد کشورهای دیگر در بیشتر بولتن های ّبین المللی رویت می گردد و ما نمی توانیم آنها را نادیده بگیریم، واضح  است که از گذشته تا کنون ماهیت بازار فعال محصولات فولادی این چنین است نوسانات دائمی دارد و تغییر آن تحت تاثیر مولفه های شاخص بازار است  در نهایت نیاز
است که بازار محصولات فولادی را با قیمت ها و معیارهای منطقه هماهنگ کنیم.

کد خبر: ۱۱۲٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha