۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
کمبود مواد اولیه صنعت آبزیان به دلیل تردد کشتی های ترال در دریای عمان
تولید کننده پودر ماهی در گفتگو با بازار مطرح کرد

کمبود مواد اولیه صنعت آبزیان به دلیل تردد کشتی های ترال در دریای عمان

نصیرپور تولیدکننده پودر ماهی گفت: کمبود ماده اولیه چالش اصلی ما است چرا که با تردد زیاد کشتی های ترال در دریای عمان و تغییر مسیر آبزیان، دیگر خبری از ماهیانی که به وفور در خلیج فارس تولید می شد نیست.

بازار؛ گروه کشاورزی: هدایت نصیر پور مدیر عامل یک شرکت تولید پودر ماهی در خصوص اصلی ترین چالش های تولید این حوزه به خبرگزاری بازار گفت: یکی از عمده ترین چالش های فعلی صنعت آبزیان در واقع کمبود مواد اولیه است. بخصوص در چند سال اخیر که کشتی های ترال منطقه مخصوصا دریای عمان زیاد شده است شدت گرفته است.

نصیر پور افزود: در واقع تردد زیاد کشتی های ترال در این منطقه باعث شده که ماهی که در آن منطقه همیشه به وفور تولید می شد مخصوصا ماهی هایی که به سمت خلیج فارس می رفتند مسیرشان  به مرور تغییر کرده و همین امر موجب شده نه تنها امسال که در سال های آینده نیز با کمبود شدید مواد اولیه آبزیان مواجه شویم.

برای مدیریت کردن کمبود ماده اولیه، ماهیانی که به دستمان می رسد را به صورت کامل استحصال می کنیم و به بهترین شکل تولید و با کیفیت بالاتر و قیمت مناسبتر در بازار عرضه کنیم

استحصال کامل ماهیان موجود؛ راهی برای مدیریت کمبود ماده اولیه در صنعت
وی در پاسخ به این سوال که چگونه با این کمبود مواد اولیه در حوزه کاری خود مواجه می شوید، گفت: چون ماده اولیه ما ماهی و دیگر آبزیان است لذا در این وضعیت کمبود ماهی فقط می توانیم مدیریت کنیم و به صورت بهینه از ماهیانی که به دست ما می رسد استفاده کنیم.

این تولید کننده پودر ماهی ادامه داد: در حقیقت برای مدیریت کردن کمبود ماده اولیه، ماهیانی که به دستمان می رسد را به صورت کامل استحصال می کنیم و به بهترین شکل تولید و با کیفیت بالاتر و قیمت مناسبتر در بازار عرضه می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: به هر حال باید پذیرفت که وقتی مواد اولیه کمتر می شود به مراتب ارزشش بیشتر می شود و ما نیز باید با فراوری بهتر کیفیت محصول نهایی را بالاتر ببریم.

کد خبر: ۱۱۲٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha