۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
خروج خودرو های ترانزیتی از مرز اسلام قلعه با کندی پیش می رود
در گفت و گو با بازار عنوان شد؛

خروج خودرو های ترانزیتی از مرز اسلام قلعه با کندی پیش می رود

مشهد- رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی به بازار گفت: ساعات فعالیت گمرک اسلام قلعه کاهش‌یافته است و این موضوع تردد در مرز را کند کرده است.

احمد زمانیان یزدی در گفت‌وگو با بازار بابیان اینکه قبل از حاکمیت طالبان ساعت کاری گمرک اسلام قلعه با گمرک داخل خاک ایران یکی بود و فعالیت ترخیص تا ۱۰ شب ادامه داشت بیان کرد: پیش‌ از این از ساعت8 صبح تا۱۰ شب فعالیت نسبت به ترخیص خودروهای ترانزیتی اقدام می‌شد اما با کاهش ساعت تردد و فعالیت در گمرک اسلام قلعه لذا پس از ساعت ۴ بعدازظهر دیگر کاری انجام نمی‌شود و متأسفانه روزهای تعطیل نیز گمرک در تعطیلی به سر می‌برد.

وی بابیان اینکه این اتفاق باعث می‌شود، تردد کند شده و تعداد کامیون‌های کمتری ترخیص شوند افزود: تا قبل از روی کار آمدن طالبان تا روزی ۶٠٠ کامیون از مرز خروج پیدا می‌کرد اما این آمار در طی هفته های گذشته به تعداد به ٢۵٠ تا ٣٠٠ کامیون رسیده است.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی دلیل کندی این پذیرش و کند عمل کردن طالبان را موجب نارضایتی رانندگان ایرانی دانست و ادامه داد: البته رانندگان ایرانی به دلیل وجود امنیتی که در این‌یک ماه و نیم و با حضور طالبان فراهم‌شده احساس رضایت دارند.

زمانیان یزدی بابیان اینکه به طور حتم این وضعیت در ماه‌های آینده اصلاح خواهد شد به ما گفت: بازار افغانستان بازاری مصرفی است که در این راستا نیاز به تأمین کالاهای اساسی را باید از طریق ایران جبران کند.

وی بابیان اینکه ایران از سال‌ها قبل بخش زیادی از نیاز بازار افغانستان را تأمین می‌کرده است ادامه داد: از همین رو طالبان موافق افزایش روابط تجاری و رونق گرفتن مراودات اقتصادی هستند و لذا اطمینان خاطر دارم که روابط تجاری در این مرز دوباره رونق خواهد گرفت و صادرات افزایش خواهد یافت اما همه این‌ها به تثبیت یک دولت در افغانستان بستگی دارد تا همه بدانند قوانین تثبیت‌شده‌اند و تجار افغانی با توجه به سرمایه زیادی که در بخش صادرات هزینه کرده‌اند با اطمینان خاطر بیشتری به کارشان ادامه دهند.

کد خبر: ۱۱۲٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha