۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
طرح تسهیل مجوز کسب وکار در برخی مشاغل موثر است
رئیس کمیسیون قضایی مجلس:

طرح تسهیل مجوز کسب وکار در برخی مشاغل موثر است

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به اتمام طرح صدور مجوزهای کسب وکار در مجلس گفت: این طرح در برخی از مشاغل میتواند موثرباشد ما نگرانی داریم به افرادی مجوز بدهیم، اما کسب و کاری هم به وجود نیاید.

به گزارش بازار، موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی مجلس درباره انحصار پروانه‌های وکالت گفت:در طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار این موضوع مطرح شد و این طرح در بخشی میتواند موثر باشد و معتقدم در برخی مشاغل مانند وکالت، کارشناسان و دفاتر اسناد رسمی این موضوع قابلیت تحقق ندارد و خسارت میزند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از وکلا به دلیل نداشتن کار و گرفتن پروانه پروانه‌های خود را تمدید نکردند خاطر نشان کرد: کارشناسان درکنار فعالیتشان میتوانند در جای دیگر فعالیت کنند، اما در بخش وکالت و دفتر اسناد رسمی دچار مشکل می‌شوند.

این نماینده مجلس یادآورشد: سالیان سال است که آزمون سردفتری برگزار نشده است و همین دفاتر با اطلاعاتی که دارم درحالت خوشبینانه ۶۰ تا ۷۰ درصد این‌ها مشکل دارد.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش وکالت نیز شواهد فراوانی دارم که وکلا سالانه یک پرونده را نتوانستند رسیدگی کند ادامه داد: نگرانیم به افرادی مجوز بدهیم، اما کسب و کاری هم به وجود نیاید.

کد خبر: ۱۱۲٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha