۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
ثبت رکوردهای ۲۰۲۱ روسیه در تولید گاز طبیعی| تمرکز بر عرضه داخلی در زمستان آینده
الکساندر نواک اعلام کرد؛

ثبت رکوردهای ۲۰۲۱ روسیه در تولید گاز طبیعی| تمرکز بر عرضه داخلی در زمستان آینده

بر اساس گزارش اجلاسیه عمومی همایش بین المللی انرژی به نام «هفته انرژی روسیه»، این کشور در حال ثبت رکورد جدیدی در تولید گاز طبیعی در سال ۲۰۲۱ است، اما قصد دارد در زمستان آینده بر عرضه داخلی متمرکز شود.

به گزارش خبرگزاری بازار، «الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه، در اجلاس مجمع هفته انرژی روسیه گفت: روسیه در حال ثبت رکورد جدیدی در تولید گاز طبیعی در سال ۲۰۲۱ است، اما قصد دارد در زمستان آینده بر عرضه داخلی متمرکز شود.

نواک اظهار داشت: در خصوص ظرفیت های تولید، در سال جاری به حجم بی سابقه ای از تولید گاز خواهیم رسید. به گفته وزیر انرژی سابق،  مقامات تقاضای داخلی را در اولویت قرار می دهند و اطمینان حاصل می کنند که بازار داخلی گاز روسیه در فصل زمستان به خوبی ذخیره می شود.

این موضوع بدان معناست که تولیدکنندگان بر روی پر کردن تاسیسات ذخیره سازی گاز زیرزمینی داخلی (UGS) تمرکز خواهند کرد و پیش بینی می شود این فرآیند تا پایان ماه اکتبربسته به شرایط آب و هوایی همانطور که نواک اظهار داشت،  قبل از عرضه حجم اضافی به اروپا،  به پایان برسد.

در همان زمان، معاون نخست وزیر خاطرنشان کرد که روسیه به طور کامل از تعهدات قراردادی موجود خود برای تامین گاز به اتحادیه اروپا پیروی می کند و آماده افزایش تحویل ها است، اما هیچ درخواست رسمی برای این مورد ارائه نشده است. به طور رسمی، هیچ کس به وزارت نیرو یا دولت (در رابطه با منابع اضافی) مراجعه نکرده است.

وی افزود: روسیه و به ویژه گازپروم، به عنوان تنها صادرکننده، تعهدات خود را در کلیه قراردادها انجام می دهد. اگر کسی به گاز احتیاج داشته باشد، گازپروم گزینه های عرضه را بر اساس ظرفیت تولیدی که دارد، در نظر می گیرد.

«جوزپ بورل»   نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، اعلام کرد که اروپا به گاز روسیه نیاز دارد و ممکن است به گاز بیشتری از آنچه قبلاً توافق شده بود، احتیاج داشته باشد.

قیمت گاز در اروپا طی هفته های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. هزینه آتی ماه نوامبر در قطب تی تی اف (هاب متوسط هلند در تجارت گاز در بین کشورهای اروپایی) روز پنجشنبه به ۱۲۹۴ دلار در هزار متر مکعب رسید و افزایش کلی قیمت از ابتدای روز حدود ۷.۶ درصد بود.

به گفته نواک، روسیه از قیمت بالای گاز استقبال نمی کند، زیرا این امر مصرف کنندگان را به سمت منابع جایگزین انرژی سوق می دهد.  

نواک همچنین اعلام کرد که خط لوله گاز نورداستریم_۲ روسیه ظرف چند روز آماده تحویل گاز خواهد بود و البته همه چیز اکنون به تنظیم کننده اروپایی بستگی دارد.

کد خبر: ۱۱۲٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha