۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان زیر کشت جو رفت

۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان زیر کشت جو رفت

زاهدان- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر سه هزار هکتار از مزارع آبی و دیم این استان در فصل کشت پاییزه در سال زراعی جاری به زیر کشت محصول جو رفته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، امان اله طوقی با بیان اینکه کشت بهاره جو از مهرآغاز و در بهمن ماه به اتمام می‌رسد، اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود امسال افزون‌بر ۱۳۰ هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان به کشت این محصول اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه جو محصولی کم توقع نسبت به منابع آب و خاک بوده و دارای مقاومت بالایی در برابر انواع آفت‌هاست ادامه داد: برداشت جو نیز در سیستان و بلوچستان از اسفند آغاز و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از آمادگی کامل برای کشت گندم در استان خبر داد و افزود: امسال افزون‌بر یک‌هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم و ۱۲ هزار تن کود شیمیایی برای کشت گندم در استان تهیه که تاکنون بذر گندم بین کشاورزان توزیع شده است.

وی افزود: کشت گندم در سیستان و بلوچستان از اول آبان آغاز و تا اواسط آذر ماه ادامه دارد.

طوقی ادامه داد: قیمت خرید گندم در سال زراعی پیش رو هشت هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده که زمینه را با توجه به افزایش قابل توجه قیمت نسبت به سال گذشته برای بیشتر شدن سطح زیر کشت این محصول استراتژیک در استان فراهم کرده است.

کد خبر: ۱۱۲٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha