۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
حراج سهام در بورس مازندران| خزان زودرس پاییزی
بازار بررسی کرد؛

حراج سهام در بورس مازندران| خزان زودرس پاییزی

ساری- عقبگرد معاملات بورس مازندران به کانال ۱۰۰ میلیون فقره ای و ضررهای مکرر، سبب شد تا سهامداران دارایی های خود را به حراج بگذارند.

به گزارش خبرنگار بازار، خزان بورس همزمان با برگ ریزان طبیعت و پاییز شتاب گرفت و روند معاملات در بازار شیشه ای مازندران نسبت به گذشته با کاهش شدید و عقبگرد چندصد میلیون فقره ای روبرو شده است.

بی اعتمادی به بورس پس از اتفاقات رخ داده در آن و کشف بیت کوین سبب شده تا علاقه و اشتیاق سهامداران برای ماندن در این تالار رنگ بازد و ۸۰ درصد از سهامداران مازنی در هفته جاری دارایی هایشان را به حراج گذاشتند.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در هفته جاری ۱۳۴ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۶۶۸ فقره سهم در بازار بورس استان معامله شده است، ارزش این میزان معاملات را دو هزار و ۶۹ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی با اظهار اینکه ارزش ریالی سهام خریداری شده ۴۴۵ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال بوده است، افزود: در این هفته سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و پتروشیمی فارابی بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: ۲۱ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۷۹ درصد مربوط به فروش بوده است.

به گزارش بازار، شاخص قیمت با ۹۰ هزار و ۸۱۸ واحد کاهش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و۳۹۷ هزار و ۴۴۶ واحد رسید و منفی های مکرر سبب شد تا شمار قابل توجهی از سهامداران بازار معاملات را رها کنند.

کد خبر: ۱۱۱٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha