۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
صادرات از منطقه ویژه بوشهر افزایش یافت|ورود حجم بالای برنج و کالاهای اساسی
طی شش ماه نخست امسال

صادرات از منطقه ویژه بوشهر افزایش یافت|ورود حجم بالای برنج و کالاهای اساسی

بوشهر- مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از افزایش صادرات از منطقه ویژه بوشهر خبر داد و گفت: ورود برنج و کالاهای اساسی نیز رشد چشمگیری داشته است.

 به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، حسین نامور اظهار داشت: طی شش ماه نخست امسال ۵۳۶ هزار دلار کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر صادر شده است که عمده محصولات صادراتی مربوط به تولیدات شرکت‌های منطقه بوده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت ۱۸ میلیون ۵۱۶ هزار دلار کالا نیز وارد گمرک این منطقه شده است که مهم‌ترین واردات منطقه شامل برنج و کالاهای اساسی بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر میزان واردات سال گذشته گمرک منطقه را ۲۵ میلیون دلار عنوان کرد و ادامه داد: طی سال گذشته ۴۸۵ هزار دلار کالا از این منطقه صادر شده بود.

وی تصریح کرد: ‌بررسی این آمار نشان می‌دهد که طی شش ماه نخست سال جاری میزان صادرات گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، بیش از کل صادرات سال قبل بوده است.

نامور تاکید کرد: توسعه تولید و همکاری و تعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، گمرک و دیگر دستگاه‌ها برای انجام فرآیندهای صادراتی از جمله عوامل موفقیت در افزایش میزان صادرات منطقه بوده است.

وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بوشهر شرایط بسیار خوبی برای ورود برنج و دیگر کالاهای اساسی به کشور داشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر یکی دیگر از خدمات این منطقه را ترانزیت عنوان کرد و افزود: این خدمت مربوط به صادرات و واردات کالا از مناطق آزاد و ویژه به بوشهر و بالعکس است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته ۲۷۷ میلیارد تومان ترانزیت از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۱۱٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha