۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
اجرای طرح جهش تولید دانه های روغنی در استان همدان
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان خبر داد:

اجرای طرح جهش تولید دانه های روغنی در استان همدان

همدان- رضوانی جلال، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از اجرای طرح جهش تولید دانه های روغنی در استان همدان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر داد.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان همدان در تولید محصولات بسیاری به عنوان برند شناخته می شود، اظهار کرد: استان همدان با تولید ۹۲۰ هزار تن سیب زمینی رتبه اول، رتبه اول تولید گردوی کشور با برداشت ۶۰ هزار تن، رتبه اول سیر خشک با تولید ۵۰ هزار تن و رتبه دوم تولید انگور کشور با برداشت ۴۳۰ هزار تنی را به خود اختصاص داده است.

وی به فعالیت های بهره ورانه بر پایه سند راهبردی، اقتصاد مقاومتی و غیره اشاره کرد و در این خصوص از اجرای طرح جهش تولید در دانه های روغنی با تولید دو هزار و ۵۰۰ تن انواع دانه های روغنی در راستای اقتصاد مقاومتی سخن گفت.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان در این راستا مطرح کرد: برنامه ابلاغی طرح جهش تولید در دیم زار های استان همدان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سطح ۱۲۴ هزار هکتار اراضی دیم استان با هدف افزایش تولید در دیم زارها شامل محصولات گندم، جو، حبوبات، گلرنگ و علوفه است که از این مقدار تاکنون ۱۲۰ هزار هکتار اجرا شده است.

رضوانی جلال با تصریح بر اینکه در حال حاضر میزان تولید محصولات باغی استان همدان به طور سالیانه بیش از ۷۸۰ هزار تن است، مطرح کرد: برنامه اصلاح باغات در سطح برابر سه هزار و ۵۰۰ هکتار و احداث باغات به میزان یک هزار هکتار در سال جاری هدف گذاری و عملیاتی شده که پیش بینی می شود تا پایان سال کاملاً تحقق یابد.

وی در ادامه صحبت های خود از توسعه محصولات گلخانه ای نیز سخن گفت و عنوان کرد: محصولات گلخانه ای در وسعتی به مقدار ۱۸۶ هکتار و دارای تولیدی بیش از ۶۵ هزار تن بوده که پیش بینی می شود تا پایان سال به میزان ۷۰ هکتار افزایش یابد.

رضوانی جلال با بیان اینکه دو طرح فراز (ایستاده کردن باغات انگور) و سرشاخه کاری درختان گردو نیز به خوبی در استان همدان پیش رفته است، تشریح کرد: در اجرای طرح فراز، عملکرد استان مثبت بوده و تاکنون میزان ۱۵۲ هکتار اجرایی و ۱۵۰ هکتار در دست اجرا است؛ هم چنین، در طرح سرشاخه کاری درختان گردو وضعیت مطلوب است و تاکنون بالغ بر ۳۵۹ هزار پیوندک انجام شده است.

کد خبر: ۱۱۱٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha