۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
۶۱ هزار تن نهاده دامی در استان کرمان توزیع شد
در نیمه اول امسال؛

۶۱ هزار تن نهاده دامی در استان کرمان توزیع شد

کرمان - مدیر کل پشتیبانی امور دام استان کرمان گفت: در نیمه ابتدای سال ۱۴۰۰ میزان ۶۱ هزار و ۵۸۳ تن نهاده های دامی در سطح استان کرمان توزیع شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، احمد مسعودی گفت: حمایت از تولید داخلی، تنظیم بازار مواد پروتئینی و نهاده های دامی و حفظ ذخایر استراتژیک استان در پنج محصول گوشت مرغ، گوشت قرمز، جو، ذرت و سویا از وظایف سه گانه این اداره کل است.

وی گفت: در سنوات گذشته به دلیل بالا بودن میزان تولید گوشت مرغ، این اداره کل اقدام به خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان کرده و مرغ خریداری شده را طبق استانداردها و دستورالعمل های کنترل کیفی ذخیره سازی و در مواقع کمبود مرغ در بازار اقدام به توزیع می کرد اما امسال به دلیل پایین بودن میزان تولید مرغ خرید مرغ صورت نگرفته است.

مسعودی اظهار کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال گذشته این مدیریت قریب ۷۰۰ تن مرغ مازاد تولیدکنندگان را خریداری کرده بود.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان کرمان گفت: در راستای اجرای وظایف و سیاست های شرکت پشتیبانی امور دام، این مدیریت در نیمه ابتدای سال ۱۴۰۰ میزان ۶۱ هزار و ۵۸۳ تن نهاده های دامی به تفکیک ۳۰ هزار و ۶۸ تن جو، ۲۰ هزار و ۸۹۹ تن ذرت و ۱۰ هزار و ۶۱۶ تن سویا توزیع کرده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین میزان ۶۲۴ تن فرآورده های دامی منجمد به تفکیک ۵۰۵ تن مرغ و ۱۱۹ تن گوشت قرمز توزیع شده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است؛ اما در کنار توزیع گوشت مرغ منجمد میزان 20 هزار و 819 تن مرغ گرم در سطح استان توزیع شده است که ۲۷ درصد این میزان از سایر استانها تامین شده است.

مسعودی اظهار کرد: در خصوص حفظ ذخایر استراتژیک، اداره کل پشتیبانی امور دام در نیمه اول سال 59 هزار  و 465 تن نهاده های دامی و یک هزار و 135 تن فرآورده های دامی منجمد ذخیره سازی کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ذخیره سازی نهاده ها ۵۶ درصد افزایش و ذخیره سازی فرآورده ها ۳۹ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۱۱۱٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha