۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
ضرورت ایجاد نمایشگاه دائمی فرش دستباف در لرستان | گره کور بیمه قالیبافان
رئیس اتحادیه فرش دستباف لرستان:

ضرورت ایجاد نمایشگاه دائمی فرش دستباف در لرستان | گره کور بیمه قالیبافان

لرستان- سبزواری، رئیس اتحادیه فرش دستباف لرستان با اشاره به ضرورت ایجاد نمایشگاه دائمی فرش دستباف، گفت: قالیبافان استان مشکل بیمه‌ای دارند و قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای بیمه آن‌ها در نظر گرفته شده است.

آذربخش سبزواری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: براساس آمار، بافندگان خانگی به صورت میانگین و ماهانه بین ۷۰ الی ۸۰ تابلو فرش و فرش دستباف تولید می‌کنند اما فقط ۳۰ درصد بافندگان، تحت حمایت بیمه هستند آن هم بیمه خانگی نه فرش بافی. یعنی کسانی که مثلاً یک دارقالی دارند و تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد هستند، هر سه ماه یکبار مبلغی نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان بابت بیمه پرداخت می‌کنند.

وی افزود: فرشبافی یکی از مشاغل سخت است و بیمه شده در صورت داشتن ۲۰ سال سابقه کار ممتد بازنشسته می‌شود و اگر بافنده به هر دلیلی مثل بیماری نتواند کار کند، بیمه شخص قطع می‌شود، از طرفی در صورتی که بیمه شده نتواند بیمه را در آن سه ماه مشخص پرداخت کند و وقفه ایجاد شود، بیمه‌اش قطع می‌شود حتی اگر ۱۰ سال سابقه کار داشته باشد.

رئیس اتحادیه فرش دستبافت لرستان با بیان اینکه استان صادراتی در زمینه فرش‌دستباف ندارد و هنرمندان ما تولیدات خود را با قیمت پایینی به مردم می‌فروشند، عنوان کرد: از دیگر مشکلات استان عدم برگزاری نمایشگاه است درحالیکه اداره فرش باید یک نمایشگاه سراسری در سطح شهر خرم‌آباد برای هنرمندان برگزار کند، تا بتوانند این هنر خود را در معرض دید عموم قرار دهد اما متاسفانه در سطح شهر خرم‌آباد چنین نمایشگاهی وجود ندارد.

کد خبر: ۱۱۱٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha