۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
مشکل تردد ترانزیتی کامیون‌ها در جمهوری آذربایجان مرتفع شود
وزیر امور خارجه:

مشکل تردد ترانزیتی کامیون‌ها در جمهوری آذربایجان مرتفع شود

امیرعبداللهیان و بایراموف، وزرای امور خارجه ایران و آذربایجان در تماس تلفنی آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی خود، تاکید کرد که دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فی ما بین شده و شایسته است به سرعت روابط خود را در مسیر درست و رو به رشد ادامه دهند.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر ضرورت احترام متقابل و استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها افزود: تهران و باکو دارای روابط دیرینه‌ای با یکدیگر هستند.

امیرعبداللهیان همچنین در این‌گفت وگوی تلفنی خاطر نشان ساخت که توقع تهران این است که مشکل تردد ترانزیتی کامیون‌ها مرتفع شود.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه با اشاره به عمق روابط دو ملت و دو کشور، افزود: تهران و باکو دشمنانی دارند و طرفین نباید به دشمنان فرصت اختلال در مناسبات بین دو کشور را بدهند و نگرانی‌ها را باید از طریق گفتگو و همکاری حل و فصل کنند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این مکالمه تلفنی رابطه با جمهوری اسلامی ایران را دوستانه خواند و گفت: روابط با کشورهای دوست برای جمهوری آذربایجان در اولویت قرار دارد.

بایراموف همچنین بر حل وفصل مشکلات از طریق گفتگو و در فضایی آرام وصمیمانه تاکید کرد.

وی پیشنهاد کرد مقام‌های گمرک دوکشور برای حل مشکلات ترانزیت کالاهای ایرانی گفتگو کنند. وی همچنین بر پیگیری آزادی دو راننده کامیون ایرانی تاکید کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور در این گفتگو همچنین از یکدیگر برای سفر به تهران و باکو دعوت کردند.

کد خبر: ۱۱۱٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha