۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
شرکت‌های تأمین سرمایه پشتیبان بنگاه‌های اقتصادی باشند| آموزش و فرهنگسازی ضرورت تغییر دیدگاه‌ها
معاون استاندار اردبیل:

شرکت‌های تأمین سرمایه پشتیبان بنگاه‌های اقتصادی باشند| آموزش و فرهنگسازی ضرورت تغییر دیدگاه‌ها

اردبیل- عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: به غیر از بانک‌ها، شرکت‌های تأمین سرمایه باید در کشور پشتیبان و کمک کار بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی باشند.

ارژنگ عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که به پشتوانه شرکت تأمین سرمایه تمدن اولین سوپرمارکت مالی در استان راه‌اندازی می شود تا علاقمندان این حوزه بتوانند خدمات متنوعی را از مشاوره در عرضه پذیرش و تأمین مالی تا خدمات بیمه‌ای، کارت اعتباری، سبدگردانی اختصاصی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاری ها را به شایستگی دریافت کنند.

وی یکی از محدودیت‌های اصلی تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی را کمبود منابع به ویژه کاهش تسهیلات سرمایه‌ در گردش از سوی بانک‌ها اعلام کرد و گفت: اینکه تأمین منابع را تنها به بانک‌ها محدود کنیم، شایسته نیست بلکه بهتر است از ظرفیت چنین شرکت‌های تأمین منابع مالی و سرمایه‌ای استفاده شود تا رونق کسب و کار، تقویت نظام اقتصادی و اشتغال را شاهد باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: بانک‌ها به تنهایی نمی توانند در تأمین منابع مالی بنگاه‌های اقتصادی ورود پیدا کنند که انتظار می رود در استان اردبیل با راه‌اندازی این سوپرمارکت و حمایت شرکت تمدن بتوان از بخش خصوصی و فعالیت‌های متنوع اقتصادی حمایت‌ مالی و سرمایه‌ای را انجام داد.

عزیزی افزود: علاوه بر طرح‌های تولیدی و اقتصادی، بهتر است از این پشتوانه در جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی نیز استفاده کرد که در گام اول شهرداری اردبیل توانسته به ارزش ۶۰ میلیارد تومان از این طریق برای نوسازی ناوگان حمل و نقل خود استفاده کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ابزارهای متنوعی را در تأمین منابع مالی شاهد هستیم ولی آنچه که با هدف آگاهی مردم باید انجام شود، تقویت نظام آموزشی و فرهنگسازی در جامعه است تا نوعی اعتماد به سرمایه‌گذاری های کلان شکل گرفته و سوابق سوء و ذهنیت‌های بد گذشته رفع شود.

عزیزی اضافه کرد: با توجه به اینکه سفر رئیس جمهور در هفته‌های آینده به استان اردبیل انجام می شود، با تاکید استاندار اردبیل طرح‌های مهم و پیشران اقتصادی و تحول‌آفرین در مرحله احصا است که انتظار می رود با تأمین منابع مالی این طرح‌ها در آینده بتوانیم بهره‌برداری و ثمربخشی آنها را شاهد باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: این مجموعه مالی باید آموزش خود را به صورت گسترده تقویت کرده و به اطلاع‌رسانی در این حوزه همت کند تا نارسایی های گذشته به نوعی رفع شود.

کد خبر: ۱۱۱٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha