۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
تولید نهاده دامی  با دستگاه ان ای آر توسط یک شرکت هلندی در بندر امام

تولید نهاده دامی با دستگاه ان ای آر توسط یک شرکت هلندی در بندر امام

ایران بخشی از نهاده دامی را واردات می کند اما به تازگی یک شرکت ایرانی - هلندی با راه اندازی کارخانه ۳۰۰ هزار تن فرآورده نهاده دامی تولید می کند .

بازار؛ گروه صنعت: عضو انجمن تولیدکننده فرآورده نهاده دامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه زیرمجموعه یک شرکت هلندی در ایران تولید می کنند، گفت: در حال حاضر محصولات تولیدی شرکت مرکزی در ۷۰ کشور دنیا عرضه می شود.
بابک چراغچی با بیان اینکه آغاز همکاری و جوینت ونجر شرکت هلندی و ایرانی به سال ۹۷ برمی گردد، افزود: سرمایه گذاری برای تولید فرآورده های نهاده با ۱۰ میلیون یورو در بندر امام آغاز شد و بعد از مدتی هلندی ها سهم سی درصدی طرف ایرانی را خریداری کردند و هم اکنون سهام در اختیار هلندی هاست.
او با اشاره به اینکه سالانه ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی توسط شرکت هلندی در ایران تولید می شود، گفت: فرموله سازی تولید با تکنولوژی هلندی انجام می شود و تحت هیچ شرایطی امکان تغییر فرموده نیست مگر اینکه دوباره شرکت مرکزی بر مبنای وضعیت اقلیمی کشور محصول را تولید کنند.
چراغچی با تاکید بر اینکه تعداد محدودی در دنیا تکنولوژی دستگاه ان ای آر شرکت هلندی در ایران را دارند، گفت : این دستگاه که متصل به دفتر مرکزی در هلند است باید مطابق مواد اولیه ای که برای آن تعریف شده فعالیت کند تا بتواند محصول نهایی مورد نظر را تحویل دهد.
او با بیان اینکه برخی مواد اولیه نهاده های دامی در کشور استاندارد لازم را ندارند، گفت: به طور قطع تامین مواد اولیه نهاده های دامی داخلی به ارزانتر شدن محصول نهایی کمک می کند اما در ایران تولید و کیفیت کمی وجود دارد، از طرف دیگر در سال ایران به ۲۱ میلیون تن مواد اولیه نهاده ها در کشور نیاز است.
چراغچی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه سم افلاتوکسین که سرطان زا است از طریق نهاده به دام منتقل می شود چه اقدامی برای استاندارد سازی انجام می شود؟ توضیح داد: با توجه به اینکه آزمایشگاه ها برای کنترل کیفیت مواد اولیه وجود دارد و از طرف دیگر دستگاه ان ای آر مواد اولیه ای که افلاتوکسین بالا داشته باشد اجازه ورود نمی دهد به همین دلیل محصولات استاندارد تولید می کند.

کشورهای صادرکننده نهاده های دامی

علی قوباخلو با اشاره به اینکه ذرت تولیدی در ایران کیفیت پایینی دارد، گفت: بخش عمده ذرت وارداتی مربوط به کشور برزیل، اوکراین و هند است اما ذرت تولیدی برزیل به دلیل اینکه ۹  درصد پروتئین دارد کیفیت بالاتری نسبت به سایر ذرت های وارداتی دارد.
او در پاسخ به بازار درباره تفاوت تولید نهاده های دامی برای مناطق اقلیمی مختلف گفت: با توجه به اینکه هر منطقه اقلیمی متفاوت دارد به نسبت رطوبت و دمای منطقه میزان پروتئین نهاده متفاوت است و این مساله روی کیفیت محصول و بازدهی تولید تاثیر می گذارد.

کد خبر: ۱۱۱٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha