۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کاهش ۲۰ درصدی ضایعات سیب زمینی در استان همدان
مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی همدان عنوان کرد:

کاهش ۲۰ درصدی ضایعات سیب زمینی در استان همدان

همدان - محمدی، مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کاهش ۲۰ درصدی ضایعات سیب زمینی در این استان خبر داد.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه توسعه سردخانه ها و صنایع تبدیلی سیب زمینی در استان همدان مدنظر است، گفت: تا پایان سال گذشته از ۶۸ واحد سردخانه مختص سیب زمینی با ظرفیت ۱۶۷ هزار تن و اشتغال مستقیم ۶۷۱ نفر و سرمایه گذاری ۳۲۸ میلیارد تومان بهره برداری کردیم که با احداث این سردخانه‌ها ضایعات سیب زمینی از ۲۵ درصد به زیر ۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه پنج واحد سورت و بسته بندی سیب زمینی با توان سورت ۷۵ هزار تن و با اشتغال ۱۳۶ نفر فعال شد، گفت: این واحدها با سرمایه گذاری ۱۰۶ میلیارد تومانی به بهره برداری رسیده است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه در حال حاضر طرح‌های نو و اثر گذاری در بخش صنایع تبدیلی در حال اجرا و در دست پیگیری داریم؛ عنوان کرد: بزرگترین واحد سیب زمینی و تولید فرنچ فرایز در شهرستان بهار با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ان طرح با اشتغال ۱۱۰ نفر و سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان که توان جذب حدود ۶۰ هزار تن سیب زمینی در سال را خواهد داشت، فعال می شود، گفت: تولید ۳۰ هزار تن فرنچ فرایز در سال مدنظر است که از محل اشتغال روستایی ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای آن پرداخت کرده ایم.

محمدی گفت: در حال حاضر سرمایه گذار به دنبال اخذ تسهیلات ارزی به مبلغ سه میلیون دلار است که امیدواریم حداکثر در ۶ یا هفت هفته آینده این واحد به بهره برداری برسد.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: در حال حاضر هم ۱۵۳ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت ۸۴۶ هزار تن و توان جذب یک هزار و ۲۶۴ هزار تن با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد و اشتغال دو هزار و ۳۶۵ نفر و سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است که در سال‌های آتی به بهره برداری خواهند رسید.

کد خبر: ۱۱۱٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha