۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
رونمایی از پروژه های مشارکت عمومی _خصوصی ۶.۸ میلیارد دلاری در دوبی
وزارت دارایی امارات خبر داد؛

رونمایی از پروژه های مشارکت عمومی _خصوصی ۶.۸ میلیارد دلاری در دوبی

سازمان دارایی دوبی (DOF) به تازگی مجموعه گسترده ای از پروژه ها را در حوزه زیربنایی، حمل و نقل عمومی و توسعه شهری اعلام کرده که مشارکت های جدیدی را بین دوبی و بخش خصوصی تقویت می کند.

به گزارش خبرگزاری بازار، مطابق چشم انداز شیخ محمد بن راشد آل مکتوم معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات و حاکم دوبی، مبنی بر تبدیل دوبی به یک بازیگر مهم در توسعه اقتصادی جهانی و یکی از هوشمندترین و شادترین شهرهای جهان، سازمان دارایی دوبی (DOF) مجموعه گسترده ای از پروژه ها را اعلام کرده است که مشارکت های جدیدی را بین دوبی و بخش خصوصی تقویت می کند.

بر اساس گزارش دفتر رسانه ای دوبی، این اعلامیه در حاشیه کنفرانس قراردادهای مشارکت عمومی خصوصی (PPP) دوبی که در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی برگزار شد، اعلام گردید.

مجموعه پروژه های مشارکت عمومی_خصوصی (PPP) به ارزش بیش از ۶.۸ میلیارد دلار (۲۵ میلیارد دلار درهم) شامل چندین بخش حیاتی است. با اعلام این خبر، ارزش کل پروژه های PPP موجود و جدید اعلام شده در دوبی از ۱۷.۷ میلیارد دلار (۶۵ میلیارد درهم) فراتر رفته است.

شیخ مکتوم بن محمد بن راشد آل مکتوم، معاون حاکم دوبی و معاون نخست وزیر و وزیر دارایی، گفت: دوبی در تقویت مشارکتهای مولد بین بخشهای دولتی و خصوصی برای رشد اقتصادی پایدار و توسعه سریع بخشهای استراتژیک، الگویی برای جهان است.

با دستورالعمل شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، مجموعه جدید پروژه های PPP به دنبال تقویت بیشتر هم افزایی بین دو بخش است تا آینده دوبی را در فاز ۵۰ ساله بعدی شکل دهد.

مطابق با افزایش نقش دوبی به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری جهانی ترجیحی، پروژه های جدید فرصت های استثنایی را در اختیار بخش های خصوصی در بخش های حیاتی قرار می دهد که به رشد بلند مدت امارت کمک می کند.

این پروژه ها از مکانیسم های PPP ابتکاری استفاده می کنند که شرایط ایده آل را برای شرکت های بخش خصوصی ایجاد می کند تا به تحقق چشم انداز آینده دوبی کمک کند. مجموعه پروژه های PPP شامل بیش از ۳۰ پروژه مهم در بخش های زیربنایی، حمل و نقل عمومی و توسعه شهری است.

عبدالله البستی دبیرکل شورای اجرایی دوبی به تعدادی از پروژه های موفق اشاره کرد که در نتیجه مشارکت عمومی و خصوصی به دست آمده است؛ از جمله آنها پل المکتوم است که در دهه ۱۹۶۰ تأسیس شد و یکی از پروژه های تاریخی در توسعه زیرساختی و اخیراً راه اندازی پروژه مدارس دوبی می باشد.

این پروژه ها، علاوه بر بسیاری از مشارکت های استراتژیک دیگر، یک جهش کیفی در روند توسعه در سراسر امارات ایجاد کرده که با محورهای تحرک، پایداری و فرصت های اکسپو ۲۰۲۰ دوبی مطابقت دارد. از آن جمله میتوان به بهره برداری و نگهداری مترو دوبی، پارک خورشیدی محمد بن رشید آل مکتوم، پروژه های مستقل نیروگاه، علاوه بر نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی اشاره کرد که جهان را در دوبی گرد هم آورده است.

کد خبر: ۱۱۱٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha