۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
گام جدید شرکتهای مهم جهانی در کاهش انتشار کربن؛ مک دونالد هم به فکر افتاد!

گام جدید شرکتهای مهم جهانی در کاهش انتشار کربن؛ مک دونالد هم به فکر افتاد!

صدها شرکت در سراسر جهان از بوئینگ و رویال اچ و غیره وعده داده اند که میزان انتشار کربن خود را کاهش می دهند، اما مهلت هایی که آنها برای تحقق این وعده تعیین کرده اند، به سالها زمان نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری بازار، صدها شرکت در سراسر جهان وعده داده اند که میزان انتشار کربن را کاهش می دهند، اما مهلت هایی که آنها تعیین کرده اند، با زمان حال سالها فاصله دارد و به سختی می توان گفت آیا این کاهش کافی است یا خیر.

به گفته دانشمندان سازمان ملل، انتشار خالص گازهای گلخانه ای جهان باید تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسد تا افزایش دمای جهان به بیش از ۱.۵ درجه سانتیگراد در مقایسه با سطوح قبل از صنعت محدود شود.

 در ادامه برخی از اهداف تعیین شده توسط شرکت های جهانی قبل از گردهمایی اقلیمی سازمان ملل متحد در اسکاتلند آمده است:

هدف شرکت بوئینگ تحویل هواپیماهای تجاری با قابلیت پرواز ۱۰۰درصدی با سوخت زیستی تا پایان دهه ۲۰۲۰ ، است در حالی که کاهش آسیب های زیست محیطی ناشی از سوخت های فسیلی یک چالش بزرگ در نظر گرفته می شود.

علاوه بر آن، رویال داچ شل در نظر دارد تا یک تأسیسات سوخت زیستی در هلند بسازد تا بتواند تا سال ۲۰۵۰ به هدف خود برای تولید صفر کربن خالص دست یابد. این شرکت همچنین قصد دارد دارایی های حوضه پرمین را به شرکت ConocoPhillips بزرگترین تولیدکننده نفت خام آلاسکا و بزرگترین مالک اجاره های اکتشافی بفروشد و از بزرگترین میدان نفتی ایالات متحده خارج شده و بر انتقال انرژی پاک تمرکز کند.

مک دونالد نیز به گوشت گاو در همبرگر و چراغهای روشن در جهت کاهش انتشار جهانی گازهای گلخانه ای به صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ نگاه می کند و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار مطلق را برای تامین کنندگان و نزدیک به ۴۰ هزار رستوران خود در سراسر جهان تا حدود یک سوم کاهش دهد.

شورون متعهد می شود که تا سال ۲۰۵۰ میزان تولید گازهای گلخانه ای را به صفر رسانده و تا سال ۲۰۲۸ سرمایه گذاری کم کربن را سه برابر کند.

شرکت داو همچنین پیش بینی می کند با سرمایه گذاری هایی که شامل ایجاد یک تاسیسات جدید خالص انتشار گاز کربن می شود، درآمد اصلی خود را سالانه سه میلیارد دلار در سال افزایش دهد. آنها هشت پیمان جدید خرید انرژی تجدیدپذیر در سراسر اروپا و آمریکا امضا کرده اند.

 شرکت هلدینگ چند ملیتی آمریکایی AT & T هدف خود را برای کمک به مشاغل در جهت کاهش جمعی از تولید گازهای گلخانه ای یک میلیارد تن متریک تا سال ۲۰۳۵ تعیین کرده است. آنها قصد دارند با شرکتهایی از جمله مایکروسافت، Equinix و Duke Energy و دانشگاه های تحقیقاتی همکاری کنند تا راه حل های اقلیمی با پهنای باند را ارائه دهند.

شرکت Chubb که در زوریخ سوئیس مستقر است و بزرگ ترین شرکت بیمه املاک و حوادث در جهان است، نیز هدف جدیدی را برای دستیابی به بی طرفی کربن در عملیات جهانی خود تا پایان سال ۲۰۲۲ از طریق ترکیب انرژی های تجدیدپذیر و خریدهای جبران کربن تعیین می کند.

یونایتد ایرلاینز نیز قصد دارد از حدود ۳.۴ میلیون گالن سوخت هوایی کم کربن و پایدار که از زباله به دست می آید، در سال ۲۰۲۱ استفاده کند.

شرکت آنگلو امریکن یکی از معروف‌ ترین معدن کاران و فروشندگان الماس، با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا ۳۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ و دستیابی به صفر خالص تا سال ۲۰۴۰، کاهش برداشت آب شیرین در مناطق کم آب تا ۵۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ نسبت به سال ۲۰۱۶ را مدنظر قرار داده است.

گلنکور نیز در نظر دارد تا سال ۲۰۳۵ میزان انتشار گازهای گلخانه ای را ۵۰ درصد در مقایسه با سطوح سال ۲۰۱۹ کاهش داده و تا پایان سال ۲۰۵۰ به صفر خالص برسد. همچنین این شرکت قصد دارد تا تخلیه معادن زغال سنگ را تا اواسط دهه ۲۰۴۰ مدیریت کند.

کد خبر: ۱۱۱٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha