۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
امروز ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است
رئیس مجلس شورای اسلامی:

امروز ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اقتصاد ما ۸۰ درصد دولتی است درحالی که اگر با الگوی دولتی عمل می شد نه دفاع مقدسی شکل می گرفت نه مدافعان حرم.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۲۰ مهر) در اختتامیه دومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر جبهه مقاومت و دفاع از حرم با عنوان جایزه سردار سرلشگر پاسدار شهید حاج حسین همدانی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سخن می گفت، تاکید کرد: اندیشه امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در دهه های گذشته پرثمر بود و آنچنان مدیریت شد که در مقابل دشمنان پرقدرت ایستادگی کردیم و عظمت امروز انقلاب اسلامی در جهان نتیجه آن است اما باید بپذیریم که در اداره کشور دچار ضعف ها واشکالاتی هستیم و با صراحت بگویم که علت آن دور شدن از سنت های الهی، خداباوری، خودباوری و مردم باوری است که باعث ضمانت تداوم انقلاب اسلامی بود در اداره کشور از آن فاصله گرفتیم.

وی با بیان این که در جامعه ای ربا یعنی جنگ با خدا و ریا حاکم باشد نباید انتظار موفقیت داشت گفت: ما مردم را از عرصه اجتماعی و اثرگذاری دور کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به الگوی شکل گیری مدافعان حرم و مقابله با تروریسم داعش گفت: مبتنی بر سنت های الهی و مردم باوری یعنی همان الگوی دفاع مقدس مدافعان حرم در منطقه شکل گرفتند که با داعش جنگیدند درحالی که هیچ ارتشی نتوانست مقابل داعش ایستادگی کند.

وی افزود: مدافعان حرم یگان ها و لشگرهایی بودند که اعضای آن از روستاها و شهرهای مختلف جهان اسلام آمدند و زیر مکتب اسلام و قران کنار هم جمع شدند یعنی همان تکیه بر مردم و در دوران دفاع مقدس نیز همین شرایط حاکم بود و همین مردم از گوشه گوشه کشور آمدند و کنار هم جمع شدند و توانستند آن رشادت ها را در دفاع مقدس بیافرینند.

رئیس قوه مقننه با بیان این پرسش که آیا این فرهنگ مردم داری و اعتماد به سنت های الهی در اقتصاد، کارافرینی، اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد دیجیتالی، مدیریت و... هم دیده می شود یا نه؟ گفت: این چنین نیست چرا که  امروز اقتصاد ما ۸۰ درصد دولتی است درحالی که اگر با الگوی دولتی عمل می شد نه دفاع مقدسی شکل می گرفت نه مدافعان حرم.

کد خبر: ۱۱۱٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha