۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
روند کُند بهبود فضای کسب و کار در اردبیل| صدور مجوز تسهیل شود
استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل:

روند کُند بهبود فضای کسب و کار در اردبیل| صدور مجوز تسهیل شود

اردبیل- حسن زاده، استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: در دنیا در بین ۱۹۰ کشور تسهیل‌گر در بهبود فضای کسب و کار، جایگاه ۱۷۸ را داریم و استان نیز روند حرکتی کندی در بهبود فضای کسب و کار دارد.

محمد حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، به طرح تسهیل صدور مجوز در کسب و کارهای مجلس اشاره کرد و گفت: با تصویب این طرح نه تنها فرآیند کسب و کار تسهیل می شود بلکه فرصت تقویت نظام اقتصادی به ویژه تولید و اشتغال به شکل مطلوب و مناسب فراهم می آید.

وی جایگاه کشور و اردبیل را در بهبود فضای کسب و کار نگران‌کننده توصیف کرد و افزود: در دنیا در بین ۱۹۰ کشور تسهیل‌گر در بهبود فضای کسب و کار، جایگاه ۱۷۸ را داریم و استان نیز روند حرکتی کندی در بهبود فضای کسب و کار دارد و جز استان‌های رده پایین در کشور است.

استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل اصلی ترین خواسته و مطالبه سرمایه‌گذاران را شفاف‌سازی در صدور مجوزها و همچنین تسهیل‌گری در ضوابط و مقررات صدور مجوزهای قانونی در این حوزه اعلام کرد و ادامه داد: هر چند بیش از دو هزار مجوز کسب و کار در کشور صادر شده است اما بخش عظیمی از این مجوزها بلاتکلیف و نابسامان است که در ماده قانونی اصل ۴۴ بر ساماندهی این مجوزها تاکید شده است.

حسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امیدواریم مجلس با تصویب طرح تسهیل در صدور مجوز کسب و کار به شکل ثبت‌محور و تأییدمحور بتواند به این فرآیند و راهگشایی در این حوزه بیش از پیش کمک کرده و در رفع انحصار بازار کسب و کار و همچنین نابسامانی این حوزه آستین بالا بزند.

وی خاطر نشان کرد: در قالب این طرح نه تنها خدمات قضایی توسعه پیدا کرده و وکلا می‌توانند با عهده‌داری پرونده‌های متعدد به اشتغال و توانمندی حرفه‌ای خود کمک کنند بلکه در حقیقت شفاف‌سازی پرداخت تسهیلات، تسهیل‌گری فضای کسب و کار و صدور مجوزها همچنین ضمانت اجرایی در این بخش به معنای واقعی تحقق پیدا می کند.

کد خبر: ۱۱۱٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha