۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
طرح انتقال آب از سد طالقان نیاز ۲۰۸ شهر و روستای قزوین به آب شرب را تامین می‌کند
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

طرح انتقال آب از سد طالقان نیاز ۲۰۸ شهر و روستای قزوین به آب شرب را تامین می‌کند

قزوین- ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: تکمیل طرح انتقال آب از سد طالقان نیاز ۱۹۴ روستا و ۱۴ شهر قزوین را برای ۲۰ سال آینده تامین می‌کند

یدالله ملکی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تامین آب شرب مورد نیاز و با کیفیت برای مردم از مهم ترین اولویت های ما در شرکت آب منطقه ای است که به این منظور طی چند سال گذشته چندین پروژه بزرگ در قزوین آغاز به کار شده است که پیش بینی می شود در آینده نزدیک بتوانیم تعدادی از این طرح ها را به بهره برداری برسانیم.

وی بیان کرد: ساخت سد نهب به عنوان راهکار تامین آب شرب تاکستان و رفع از تنش آبی موجود در این شهرستان از چند سال گذشته آاز شده است که به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است و امسال با تامین اعتبارات دوباره آغاز به کار کرد و امروز آبگیری شده اشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: طرح انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک میتواند آب شرب مورد نیاز ۲۰ سال آینده ۲۰۸ شهر و روستای استان قزوین را تامین کند.

ملکی تصریح کرد: اجرای کامل این طرح بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست و فاز اول آن در ماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: اجرای این طرح تا کنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امسال ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به کار تزریق شده است.

کد خبر: ۱۱۱٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha