۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
شیوع کرونا خرید اینترنتی را ۷۰ درصد افزایش داده است
مدیرکل پست استان قزوین:

شیوع کرونا خرید اینترنتی را ۷۰ درصد افزایش داده است

قزوین- بخشی، مدیرکل پست استان قزوین اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده شیوع کرونا خرید اینترنتی را در قزوین بیش از ۷۰ درصد افزایش داده است.

محسن بخشی در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: از زمان شیوع کرونا تا کنون می توان افزایشی نزدیک به ۴۰ درصدی را در مجموع در خدمات پستی مشاهده کرد به طوری که سال گذشته بیش از ۵ میلیون مرسوله پستی در قزوین جابه جا شده است.

وی بیان کرد: از این میزان افزایش نزدیک به ۷۰ درصد مرتبط با خرید اینترنتی است که البته هنوز تا رسیدن به میانگین های جهانی برای جابه جایی کالا و خدمات از طریق پست فاصله داریم اما شیوع کرونا و ایجاد برخی محدودیت های فیزیکی در این بازه زمانی توانست اعتماد مردم به پست و افزایش بهره مندی از خدمات این شرکت را افزایش دهد.

مدیرکل پست استان قزوین بیان کرد: در یک سال گشته بیش از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مرسوله پستی وارد استان و یک میلیون و ۶۰۰ هزار مرسوله پستی از مناطق مختلف استان قزوین جمع آوری شده است و توسط ۱۴۰ نامه رسان در استان قزوین به دست مردم رسیده است.

بخشی افزود: در حال حاضر به صورت میانگین ماهانه ۱۷۵ هزار مرسوله پستی در استان قزوین جا به جا می شود.

مدیرکل پست استان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ نوع خدمات پستی در استان قزوین ارائه می شود که ۲۵ واحد شهری، ۱۸۶ واحد پست روستایی، ۱۷۰ دفتر پیشخوان دولت و ۵ واحد دولتی این خدمات را به مردم ارائه می کنند.

بخشی بیان کرد: افزایش تمایل مردم به خریدهای اینترنتی و جابه جایی کالاها موجب شده تا هم اکنون بیش از ۹۵ درصد از مرسولات پستی را کالاهای تجاری و اساسی مردم تشکیل دهد و هم اکنون سهم مرسولات مکتوب و نامه ها کمتر از ۵ درصد است.

کد خبر: ۱۱۱٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha