۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
۱۱۸ میلیارد تومان درآمد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های کردستان پرداخت شد
مدیرکل امور مالیاتی کردستان:

۱۱۸ میلیارد تومان درآمد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های کردستان پرداخت شد

سنندج – مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۱۱۸ میلیارد تومان از محل عوارض دریافتی مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده است.

حسن سجودی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به روند پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان کردستان، اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری بیش از ۱۱۸ میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری های استان کردستان پرداخت شده است و این مهم در نیمه دوم امسال هم ادامه دارد.

وی ادامه داد: این رقم که بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها  واریز می شود، طی نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشدی معادل ۲.۶۲ برابر برخوردار بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: در بین نقاط استان، شهرداری مرکزی سنندج ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، شهرداری سقز با ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، شهرداری مریوان بالغ بر هشت میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان و شهرداری بانه با هفت میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان به ترتیب  بیشترین مبالغ را دریافت کرده اند.

وی افزود: شهرداری قروه پنج میلیارد و ۶۴۸ میلیون تومان، شهرداری کامیاران چهار میلیارد و ۱۲۳  میلیون تومان، شهرداری بیجار سه میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان، شهرداری دهگلان یک میلیارد و ۹۰۰  میلیون تومان، شهرداری دیواندره دو میلیارد و ۴۷۹ میلیون تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰دریافت کرده اند.

سجودی یادآور شد: علاوه بر شهرهای بزرگ استان کردستان، بالغ بر مبلغ ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز به حساب سایر نقاط مشتمل بر شهرهای کوچک، روستاهای فاقد دهیاری و روستاهای دارای دهیاری نیز واریز شده است.

وی با اشاره به وضعیت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها، اظهار کرد: براساس بند دوم ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، کلیه نقاط شهری و روستایی شامل این پرداخت ها می شوند که حدود هزار و ۷۰۲ نقطه شهری و روستایی در استان از منافع پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده توسط شهروندان برخوردار شده اند.

لازم به ذکر است که نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده ۹ درصد است که مطابق قانون شامل شش درصد مالیات و سه درصد عوارض ارزش‌افزوده می باشد و هر ماه عوارض وصول شده، مستقیما به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می شود.

کد خبر: ۱۱۱٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha