ارایه حمایت‌های ویژه صادراتی به دانش بنیان‌ها در نیمه دوم ۱۴۰۰
رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری مظرح کرد

ارایه حمایت‌های ویژه صادراتی به دانش بنیان‌ها در نیمه دوم ۱۴۰۰

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری گفت: یکی از برنامه‌های این معاونت در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ ارایه حمایت‌های ویژه صادراتی به شرکت‌های تواتمند و دارای محصولات باکیفیت است.

به گزارش بازار، مهدی قلعه‌نوی رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری گفت: شاخصه مهم در اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان، حضور فعالانه مردم و بخش خصوصی در عرصه فعالیت‌های اقتصادی است و اوج این کار نیز با مشارکت و خودنمایی این حضور در بازار جهانی رقم می‌خورد، بازاری بزرگ و پرسود که منافع مالی زیادی برای جامعه به همراه می‌آورد و زمینه‌ساز توسعه پایدار کشورها است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس و با توجه به ضرورت حضور ایران در بازارهای فناورانه جهانی و بالا بودن توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در این زمینه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پا به میدان گذاشت تا زمینه‌ساز حضور این شرکت‌ها در میادین جهانی شود.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: این معاونت در همین راستا اقدام به تدوین و اجرای برنامه‌ها و خط مشی‌ها و بسته‌های حمایتی مرتبط با توسعه صادرات کالاها و خدمات دانش‌بنیان با مشارکت مراجع ذیربط کرده است.

قلعه نوی افزود: برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌های خارجی، افزایش مشارکت ایرانیان خارج از کشور و اتصال توانمندی‌های داخلی به بازار جهانی از جمله اقدامات معاونت علمی و فناوری در حوزه افزایش صادرات است.

وی به برنامه‌های معاونت علمی و فناوری برای توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ها در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: با توجه به بهتر شدن شرایط در سال جاری و بویژه پیش بینی نیمه دوم سال، برنامه‌های حمایتی معاونت علمی برای تقویت توان صادراتی شرکت‌ها و توسعه بازار محصولات دانش بنیان دنبال خواهد شد.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: ازجمله برنامه‌های پیش رو در مسیر صادراتی محصولات دانش بنیان ویژه سازی حمایت‌ها برای شرکت‌های دانش بنیانی است که در زنجیره تامین بین‌المللی قرار می‌گیرند، این مهم از طریق ارزیابی آمادگی صادراتی آن‌ها و تطابق محصولات تولیدی آن‌ها با حجم و اندازه بازار دنیا از طریق داده‌های سازمان تجارت جهانی انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۱۱٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha